نوشته شده توسط : رعنا

از اولين آواها تا بلبل زباني هاي دوران مدرسه، مهارت هاي زباني كودكان با نظم خاصي پيشرفت مي كند. در ذيل يك چرخه ي نرمال اين فرآيند را مشاهده خواهيد كرد. 

نوزاد

تولد تا ۳ ماهگي: آواهايي رادرهنگام خوشحالي ايجاد مي كند. مثل حرف صدا دارتنهاي آه …..

كودك 3 ماهه: درموقعيت هاي گوناگون گريه مي كند، همين طور كه شناخت شما بيشتر شود تفاوت گريه ي گرسنگي را از گريه ي او تشخيص ميدهيد.

كودك 4 ماهه : بيشتر حروف صدا دار را ميتواند تلفظ كند،اما آواها با مهارت بيشتري از صداهاي گوناگون شكل ميگيرند.

كودك 6 ماهه : زير و بمي صدا را معمولا در پاسخ هاي خود يا در جواب حالات چهره ي شما تمرين مي كند.

زنگ خطر : اگر كودك شما تا ۶ ماهگي صوت ايجاد نكرد با پزشك مشاوره كنيد.

۷ تا ۱۲ ماهگي : اصولات نامفهوم از خود ميسازد. تركيبات و لحن هاي جديدي بروز ميدهند.سعي در تقليد از شما دارد،حروف صدا داريابي صدا را باهم تركيب ميكند.

مثلا (با_با_با يا دي دي دا). مكالمات را تقليد ميكند.

 كودك نوپاي

كودك يك ساله : اولين كلمه خود را گفته است.بين۱ تا ۵ كلمه دايره لغات دارد.

كودك 14 ماهه : از حركات دست ها براي تكميل صحبت خود استفاده ميكند، براي اينكه جمله بسازد كلمه را با لحن ديگري ميگويد مثلا صداي خودرابراي پرسش بالا مي برد.(بيشتر؟)

زنگ خطر: اگرتا ۱۵ ماهگي هيچ كلمه اي را نگفت او را نزد پزشك ببريد.

كودك 16 ماهه : باورور كردن مكالمه مي سازد. شما را مامان صدا مي كند. سر تكان مي دهد.

با پايين و بالا كردن سر جواب بله يا خير مي دهد. صداهايي مثل ت، د، ن، و، ه  را كه صدا هستند تلفظ كند.

كودك 18 ماهه : دايره ي لغاتش به ۲۰ كلمه مي رسد كه اساسي چون مامان، افعالي مثل خوردن، صفاتي چون سردراشامل مي شود. از عباراتي چون عروسك ميخوام براي درخواست كردن استفاده مي كند.

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 968
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحي لاغري عملي بسيار مفيد است كه پس از آن كاهش وزن چشمگيري در بيمار صورت مي گيرد و احساس بهتري نسبت به خود پيدا مي كند. با اين حال براي موفقيت بلند مدت ، بايد تغييراتي در روش زندگي پس از جراحي لاغري صورت گيرد. 

شايد براي آغاز يا ادامه ورزش بعد از عمل اسليو معده  يا ديگر جراحي هاي لاغري( عمل ساسي معده و....) خيلي مشتاق باشيد. اما بهتر است به بدن خود كمي استراحت داده و آهسته و پيوسته پيش رويد. در ماه اول، از ورزش هاي سبك مانند پياده روي و شنا كمك بگيريد. همچنين مي توانيد حركت هاي كششي و ساده ي يوگا را انجام دهيد.

طي ماه هاي بعد، كم كم مي توانيد ورزش هاي قدرتي و چربي سوزي انجام دهيد.

فعاليت هاي روزانه را مانند ورزش تلقي كرده و آنها را افزايش دهيد.

به جاي استفاده از وسيله نقليه، پياده روي كنيد.

ماشين خود را جايي دورتر از مقصد پارك كنيد و بقيه راه را پياده برويد.

به جاي آسانسور از پله استفاده كنيد.

رژيم غذايي پس از جراحي لاغري در خانه

تغييرات و توصيه هاي رژيم غذايي پس از جراحي لاغري ، به طور كامل طي جلسات ارزيابي تغذيه اي كه قبل از جراحي انجام مي شود، به بيمار گوشزد مي شود البته بيمار بايد طبق رژيم اصولي متخصص جراحي لاغري و يا تغذيه پيش برود و از رژيم هاي لاغري سريع و مضر خودداري كند. بيماران در مرحله اول يعني۴ تا ۶ هفته پس از جراحي بايد از غذاهاي نرم و پوره اي استفاده كنند. غذاهاي پوره اي مي تواند شامل له شده ي هر نوع غذايي باشد مانند غذاي نوزادان، ماست هاي بدون ميوه، پنير هاي محلي و همس.

غذاهاي نرم شامل سفيده تخم مرغ، تخم مرغ زده شده و چرخ كرده ي گوشت بوقلمون، مرغ و … ، پخته يا گريل شده ي ماهي نرم، سفيد و فلس دار مي شود. غذاهاي جامد نبايد تا هفته چهارم و تا زماني كه پزشك اجازه دهد، مصرف شوند.

در اين رژيم غذايي بر مصرف بسيار مايعات بدون شكر، بدون كافئين و بدون كربوهيدرات تاكيد شده است. پزشك هميشه به بيمار توصيه مي كند كه از يك روز پس از جراحي لاغري از پروتئين هاي باكيفيت استفاده كند. همچنين لازم است مصرف غذاهاي پر شكر يا چرب محدود شده و مصرف ميوه ها، سبزيجات و غذاهايي با فيبر بالا سه ماه بعد آغاز شود. پزشك جزئيات بيشتر را در ويزيت هاي بعدي به بيمار اعلام مي كند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 902
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

نحوه تميز كردن گوشواره هايي كه داراي سنگ قيمتي هستند و يا به اصطلاح نگين دارند كمي متفاوت است. مهمترين سنگ هايي كه معمولا در اين نوع گوشواره ها استفاده ميشود الماس، ياقوت كبود و زمر هستند كه سنگ هايي گرانبها و ارزشمندند. بنابراين شستشو و تميز كردن گوشواره طلا اينچنيني از اهميت زيادي برخوردار است.

براي تميز و ضدعفوني كردن گوشواره طلا نگين دار مراحل زير را دنبال كنيد:

يك كاسه آماده كنيد

داخل كاسه يك پيمانه كامل آب بريزيد و بعد از اضافه كردن آب، حدود كمتر از ۱ چهارم پيمانه آمونياك به آب كاسته اضافه كنيد.

با دقت گوشواره طلا را داخل كاسه حاوي آب و امونياك قرار دهيد. تا ۲۰ دقيقه اصلا به محلول داخل كاسه و گوشواره طلا دست نزنيد تا به اندازه كافي ضدعفوني شود.

بعد از اينكه گوشواره ۲۰ دقيقه در كاسه ماند، يك كاسه ديگر آماده كنيد.

داخل كاسه دوم مقداري مايع ظرفشويي (مصف قاشق غذاخوري) بريزيد و كاسه را تا نصفه پر كنيد.

بعد از آماده شدن كاسه دوم، يك دستكش دست كنيد و با كمك آن گوشواره را از كاسه اول خارج كنيد. وقتي آن را در آورديد زير آب شير قرار دهيد و با دست آن را دستمالي كنيد.

بعد از آن گوشواره را به آرامي داخل كاسه دوم كه حاوي آب و صابون يا مايع ظرفشويي است قرار دهيد.

اگر جرم يا چيزي روي گوشواره طلا هنوز وجود دارد با كمك يك پارچه تميز يا يك مسواك نرم آن را تميز كنيد.

سپس دوباره آن را آبكشي كرده و با كمك يك پارچه يا حوله تميز آن را خشك كنيد و در نهايت در معرض هواي آزاد قرار دهيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خريد طلا و نگهداري از آن مي توانيد به سايت طلا فروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بسياري از افراد با از دست دادن دندان خود احساس خوبي به خود و ظاهر خود ندارند. البته از دست دادن دندان فقط بر روي زيبايي تاثير نمي‌گذارد بلكه باعث ايجاد اختلال در صحبت كردن و غذا خوردن نيز مي‌شوند. بنابراين با روش‌هاي مختلفي كه امروزه وجود دارد سعي در رفع اين مشكل مي‌كنند. يكي از اين روش‌ها استفاده از پروتز دندان است كه خود شامل روش‌هاي مختلفي بوده كه يكي از اين روش‌ها استفاده از پل‌ها و يا بريج دندان است.

بريج‌ها و تاج‌ها 

بريج‌ها و تاج‌ها مواد و ابزار مصنوعي هستند كه دندانپزشك يا دندانساز بر روي دندان‌ها يا ايمپلنت‌هاي بيمار قرار مي‌دهد.  از تاج‌ها بيشتر براي پوشش كلي دندان آسيب ديده يا ايمپلنت و از بريج‌ها بيشتر براي پوشش فضاي خالي يك يا چند دندان استفاده مي‌شود. اين دندان‌هاي مصنوعي به روي دندان‌هاي طبيعي يا ايمپلنت‌هاي بيمار و در اطراف ناحيه خالي از دندان چسبانده مي‌شوند.

انواع پل‌ها يا بريج دندان

انواع مختلفي از پل‌ها يا بريج‌ دندان وجود داردكه بسته به تعداد دندان از دست رفته محل قرار گيري فضاي خالي و نوع بريج به كار برده شده متفاوت هستند. در اين مطلب با انواع مختلف اين پل‌ها و بريج‌هاي دنداني آشنا مي‌شويم.

پل‌هاي دنداني معمولي يا سنتي

اين نوع پل از محبوب‌ترين نوع پل‌هاي درماني است. اين پل دنداني شامل چندين دندان مصنوعي است كه توسط روكش دنداني به همديگر اتصال مي‌يابند و توسط دندان هاي دو طرف حمايت مي شود . اين نوع پل از پرسلن ذوب شده با فلز يا سراميك ساخته مي‌شود.

پل دنداني مريلند يا بريج مريلند

اين نوع پل از چهارچوب فلزي ساخته مي‌شود كه در آن دندان كاذب به بال‌هاي فلزي متصل به دو دندان كناري چسبيده است. اين بريج ها بيشتر براي دندان هاي جلويي استفاده مي‌شوند، به دليل اينكه ظاهري شبيه به دندان دارند.

پل دنداني پايه يا بريج پايه

اين نوع از پل زماني استفاده مي‌شود كه بيمار از دو دندان مجاور فضاي خالي فقط يك دندان را داشته باشد كه آن هم به عنوان تكيه گاه عمل مي‌كند. شباهت زيادي با روش بريج سنتي دارد فقط با اين تفاوت كه در روش بريج پايه در كنار فضاي خالي از دندان فقط يك دندان حمايت كننده داريم.

پل‌هاي درماني با حمايت ايمپلنت

هنگامي كه فرد چندين دندان كنار هم يا دور از هم خود را از دست داده باشد از اين نوع پل دنداني مي‌توان استفاده كرد. همانطور كه از نامش مشخص است اين پل توسط ايمپلنت‌هاي دنداني حمايت مي‌شوند. براي هر دندان از دست رفته يك ايمپلنت دندان استفاده مي‌شود كه پل‌هاي دنداني هم به آنها متصل مي‌شوند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانستني هاي دندانپزشكي(دندانپزشكي كودكان، ارتودنسي دندان، جراحي فك، لمينت دندان و ....) مي توانيد به سايت كلينيك فوق تخصصي دندانپزشكي ايده آل مرجعه كنيد.

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 867
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بانوانی که از نظر سایز بزرگتر هستند، همیشه در انتخاب لباس مناسب برای خود دچار مشکل می شوند. زیرا یا لباس برای آنها پیدا نمی شود و یا اگر پیدا شود هم به خوبی به اصول و نکات مهم در برش و استفاده از جزئیات خرجکار در نقاط مناسب و ترکیب رنگ‌ ها پایبند نیستند. در ادامه مقاله به 3 پارامتر مهم که حین انتخاب لباس سایز بزرگ باید به آن توجه کرد می پردازیم.

توجه به برش و طرح لباس

یکی از نکات اصلی در انتخاب پیراهن مجلسی زنانه با سایز بزرگ، استفاده از برش‌ هایی است که به نحوی اندازه و انطباق مناسب با شکل بدنی فرد داشته باشند و در عین حال شیک و زیبا باشند. علاوه بر این، استفاده از جزئیات خرجکار در قسمت هایی که توجه افراد دیگر را از قسمت هایی که فرد به آن ها حساس است منحرف می کند، یک امر حیاتی است.

براساس بررسی‌ های اخیر، 7 شکل بدن متفاوت برای خانم‌ های داراری اضافه وزن و سایز بزرگ شناخته شده است که عبارتند از:

  • مثلث معکوس
  • ساعت شنی
  • مستطیل
  • بیضی یا سیبی
  • مثلثی یا گلابی
  • الماس
  • هشت انگلیسی

در یک طراحی لباس استاندارد، طراح سعی می کند که بخش های تیره لباس که لاغرکننده هستند را بیشتر بر روی نواحی برجسته بدن متمرکز کنند. این در حالی است که برای بخش های دیگر بدن می توان از رنگ های روشن استفاده کرد.

توجه به رنگ لباس

خیلی از بانوان هنوز هم بر این باورند که برای لاغزتر نشان داده شدن، باید همیشه رنگ سیاه بپوشند. اما امروزه طراحان لباس پیشنهاد می کنند که از رنگ های دیگر مانند سرمه ای، سبز تیره و آبی کاربنی که بتواند انحنای فیزیکی را کمتر نشان بدهد هم استفاده کنند.

به طور معمول، طراحان قسمت اصلی لباس را با رنگ‌ های تیره مانند سیاه، قهوه‌ ای، سرمه‌ ای یا سبز تیره طراحی کرده؛ در حالی که بخش ‌های فرعی مانند ژیله، شلوار و روسری با رنگ‌ های روشن تر ترکیب می‌ کنند.

استفاده از پارچه های طرح دار

سال هاست که بسیاری از بانوان معتقد هستند که لباس های طرح دار مناسب افراد چاق نیستند و اما در طراحی های جدید این تفکر دور انداخته شده است. طراحان مد بر این باورند که بانوان چاق می توانند بخشی از لباس های خود را از پارچه های طرحدار انتخاب کنند. در این طراحی ها بهتر است برای نواحی لاغرتر بدن از پارچه های شاد و با طرح استفاده شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از شیک ترین مدل های مانتو، مانتو کتی است که در میان خانم ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. با انتخاب کت و شلوار زنانه با سایز بزرگ ‌تر و کمی گشادتر، به راحتی می ‌توانید استایل خود را به مراتب شیک‌ تر و جذاب ‌تر کنید. داشتن یقه‌ های بزرگ انگلیسی یا یقه ‌های آرشال، یکی از مهم ‌ترین ویژگی‌ هایی است که در این مدل مانتوها مشاهده می‌ شود.

در دنیای مد، مانتو کتی به عنوان یکی از محبوب ‌ترین انتخاب ‌های زنانه برای افرادی که به دنبال استایلی شیک و منحصر به فرد هستند، محسوب می شود. در ادامه به بررسی برخی از انواع این مانتوها می ‌پردازیم و پارامترهای مختلفی که باید در هنگام خرید مانتو کتی مدنظر قرار گیرد، را مورد بررسی قرار می ‌دهیم.

ابعاد: مانتو کتی در اندازه‌ های مختلفی عرضه می ‌شود. این ابعاد شامل طول و قد مانتو، طول آستین و نحوه برش می ‌شود. انتخاب ابعاد مناسب با توجه به موقعیت مورد استفاده و ترجیحات شخصی، اهمیت دارد.

یقه: نوع و فرم یقه مانتو کتی نقش مهمی در استایل نهایی این لباس دارد. یقه می‌ تواند باز یا بسته، پهن یا باریک باشد. این جزئیات در تعیین استایل نهایی تاثیرگذار هستند و باید با دقت انتخاب شوند.

جنس پارچه: مانتو کتی با استفاده از پارچه ‌های مختلفی مانند کرپ مازراتی، جین، چرم و ... تهیه می ‌شود. انتخاب جنس مناسب بر اساس فصل و موقعیت مصرف، از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است.

مدل: انواع مختلفی از مدل ‌ها در مانتو کتی وجود دارد، از جمله اسپرت، مجلسی، کره ‌ای و ... که انتخاب یک مدل به تناسب موقعیت و سلیقه فرد اهمیت دارد.

جلو باز یا جلو بسته بودن: برخی از مدل‌ های مانتو کتی دارای دکمه هستند و برخی دیگر نه. همچنین نحوه طراحی دکمه‌ ها نیز متفاوت است. این جزئیات نقش مهمی در انتخاب مدل مناسب بر اساس تیپ و استایل فرد دارند.

رنگ مانتو کتی: توجه به انتخاب رنگ در مانتو کتی، امری بسیار حیاتی است. در این انتخاب، باید با توجه به تطابق رنگ با پوست، استایل و تیپ شخصی، همچنین تلفیق با کیف، کفش و روسری که می ‌خواهید هماهنگ کنید و همچنین محیط و موقعیت استفاده، دقت نمایید.

قیمت مانتو کتی: توجه به قیمت از مهم ‌ترین ملاک‌ ها در خرید مانتو کتی است. بهتر است از مراکزی خرید کنید که محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب ارائه می ‌دهند. با مراجعه به بهترین مزون مانتو در تهران، مدل‌ ها و قیمت ‌های مختلف مانتو کتی را مقایسه کرده و انتخاب مناسبی را انجام دهید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی دیگر از خودروهای تولیدی شرکت کره ای کیا موتورز، کیا موهاوی بوده که یک خودروی اس یو وی فول سایز است. این خودرو برای بار اول در سال 2010 رونمایی شد و در دو نسل تولید شده است. نسل اول این خودرو از سال 2010 تا 2019 و نسل دوم آن از 2019 تاکنون در حال تولید است. کیا موهاوی در ابتدا در سال 2012 با موتور شش سیلندر و در سال های اخیر با موتور 8 سیلندر عرضه می شود. قیمت کیا موهاوی در ایران بسته به سال تولید، مدل و امکانات، از یک میلیارد تومان تا سه میلیارد تومان متغیر است.

مشخصات فنی کیا موهاوی

کیا موهاوی در دو نسخه شش سیلندر و هشت سیلندر عرضه می‌ شود. نسخه شش سیلندر این خودرو از یک موتور شش سیلندر خطی ۳.۸ لیتری با ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن ‌متر گشتاور بهره می ‌برد. نسخه هشت سیلندر این خودرو از یک موتور هشت سیلندر V شکل ۵.۳ لیتری با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن ‌متر گشتاور بهره می ‌برد.

هر دو نسخه کیا موهاوی به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل هستند. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌ برد و می ‌تواند حداکثر سرعت ۲۱۲ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد.

کیا موهاوی چه امکاناتی دارد؟

کیا موهاوی در نسخه ‌های مختلف خود به امکاناتی مانند موارد زیر مجهز است:

  • سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
  • سیستم کنترل سرعت در سربالایی و سرپایینی
  • سیستم ترمز ضد قفل
  • سیستم هشدار برخورد از جلو
  • سیستم هشدار خروج از خط
  • سیستم هشدار نقاط کور
  • سیستم کروز کنترل تطبیقی
  • سیستم دید ۳۶۰ درجه
  • سیستم دوربین عقب
  • سیستم تهویه مطبوع دوگانه
  • سیستم تهویه صندلی ‌های جل
  • سیستم گرمایش صندلی ‌های جلو و عقب
  • سیستم گرمایش فرمان
  • سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی
  • سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو
  • سیستم شارژ بی ‌سیم
  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ ای

بیشتر بخوانید: خرابی سنسور اکسیژن کیا موهاوی

خودروی موهاوی چه مزایایی دارد؟

کیا موهاوی یک خودروی اس‌ یووی فول ‌سایز با امکانات و تجهیزات کامل است. این خودرو از موتور قدرتمند، سیستم تعلیق نرم و راحت، فضای جادار و امکانات رفاهی متنوع بهره می ‌برد. کیا موهاوی یک گزینه مناسب برای خانواده ‌های پرجمعیت و افرادی است که به دنبال یک خودروی قدرتمند و جادار برای سفرهای خارج شهری هستند.

معایب کیا موهاوی

کیا موهاوی یک خودروی بزرگ و سنگین است که مصرف سوخت بالایی دارد. همچنین، این خودرو در مقایسه با رقبای خود از قیمت بالاتری برخوردار است. شرکت استارپارتس به عنوان یکی از واردکننده ها و عرضه کننده های با سابقه و درخشان در حوزه قطعات کیا و هیوندای می تواند به شما در خرید انواع قطعات و لوازم یدکی خودرو کمک کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سال هاست که بسیاری از بانوان معتقد هستند که لباس های طرح دارد مناسب افراد چاق نیستندو اما در طراحی های جدید این تفکر دور انداخته شده است. طراحان مد بر این باورند که بانوان چاق می توانند بخشی از لباس های خود را از پارچه های طرحدار انتخاب کنند. در این طراحی ها بهتر است برای نواحی لاغرتر بدن از پارچه های شاد و با طرح استفاده شود.

به عنوان مثال، اگر وزن اضافی در ناحیه پاها و باسن دارید ولی بخش بالاتنه ‌تان لاغرتر است، می‌ توانید پیراهن یا کت و دامنی انتخاب کنید که در ناحیه پاها از پارچه ‌های ساده و تیره استفاده شود و بخش بالایی آن‌ ها دارای رنگ روشن و طرح ‌های شاد باشد.

انواع طرح های پارچه که بانوان چاق می توانند استفاده کنند

طرح های راه راه: به طور معمول پارچه ها با طرح های عمودی، اندام را کشیده تر و لاغر تز نشان می دهند. به همین دلیل توصیه می شود که باننوان چاق از پارچه هایی با طرح عمودی استفاده کنند.

طرح های ریز: به طور کلی پارچه هایی که طرح های ریزتر دارند، قد را بلندتر و بدن را لاغرتر نشان می دهند. از طرف دیگر  پارچه ‌هایی با طرح ‌های درشت ‌تر و بزرگ ‌تر به دلیل اینکه چشم را مدت ‌زمان بیشتری مشغول واکاوی طرح می ‌کند، اندام را بزرگتر و چاق‌ تر نشان می ‌دهند.

طرح های زاویه دار: علاوه بر موارد گفته شده، پارچه هایی با طرح های زاویه دار نیز بدن را لاغر نشان می دهد. اما باید به این نکته توجه کنید که این نوع لباس ها نباید تنگ و چسبان باشند، زیرا نتیجه معکوس می دهند.

طرح لباس خلوت و شلوغ: در صورتی ‌که مایل به پوشیدن لباس با پارچه‌ طرح‌ دار هستید، توصیه می‌ کنیم اگر سلیقه‌ شما طرح پارچه‌ ریز است، از طرح‌ هایی استفاده کنید که فاصله‌ کم ‌تری با هم دارند. زیرا متصل ‌به‌ هم دیده می‌ شوند و شما را لاغرتر نشان می ‌دهند.

طرح‌ های با فاصله‌ زیاد چشم را بر روی هر طرح متمرکز می ‌کند و شما را چاق ‌تر نشان می ‌دهد. برای مثال طرح ‌های خال ‌خالی در صورتی‌ که ریز باشند شما را لاغرتر و در صورتی ‌که بزرگ ‌تر باشند، شما را چاق ‌تر نشان می‌ دهند.

بانوان چاق می توانند با مراجعه به مزون لباس مجلسی سایز بزرگ، از لباس های موجود در آنها که به صورت اصولی دوخته شده اند انتخاب کنند و یا لباس مدنظر خود را به طراحان آنها بسپرند تا برایشان به صورت اختصاصی دوخته شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در موضوع خوش استایل بودن، مدل مانتو و رنگ لباس اهمیت بسیاری دارد. زیرا تنوع بسیاری در حوزه مانتوها وجود دارد که می توان بر اساس سلیقه و نیاز شخصی فرد از میان آنها انتخاب کرد.

مانتو مجلسی

اولین مدل مانتویی که قصد داریم تا درباره آن توضیح دهیم مانتو مجلسی است. این نوع مانتو بیشتر از پارچه های ساتن، کرپ و ابریشم دوخته می شود و حالت رسمی دارد. لازم به ذکر است که ایستایی این نوع مانتوها روی بدن از اهمیت بالایی برخوردار است. مانتو مجلسی نسبت به سایر انواع مانتو قیمت بالاتری دارد و ممکن ایت حتی گاهی از لباس مجلسی هم گران تر باشد، زیرا برای زیبا به نظر رسیدن کارهای دستی مانند مروارید دوزی، گلدوزی، تکه دوزی و گیپور دوزی بر روی انها انجام می شود.

مانتو کتی

اگر شما طرفدار استایل کلاسیک هستید، مانتو کتی یکی از بهترین انتخاب ‌ها برای ایجاد یک استایل کلاسیک و جذاب است. این نوع مانتو در کنار شلوارهای راست پارچه ‌ای و هم‌ رنگ با مانتو یا شلوارهای مام استایل و مام فیت، همراه با کفش‌ های تخت و بدون پاشنه، که معمولا با نام کفش ‌های عروسکی شناخته می‌ شوند، یک استایل کلاسیک و زیبا را برای شما به وجود می ‌آورد.

داشتن یقه‌ های بزرگ انگلیسی یا یقه آرشال، از جمله ویژگی‌ های برجسته این نوع مانتوهاست. برای داشتن یک استایل رسمی و همچنین زیبا و شیک با استفاده از مانتو کتی، می ‌توانید از شلوارهای بوت کات و پارچه ‌های استایلیش استفاده کنید.

این مدل مانتو که شیک ترین آنها را می توانید در بهترین مزون مانتو در تهران خریداری کنید، به شما امکان می ‌دهد تا در مراسم‌ های رسمی و غیر رسمی، با شیک‌ ترین حالت ممکن، حضور پیدا کنید

مانتو اداری و رسمی

مدل دیگری از مانتوها، مانتو رسمی یا اداری است. این نوع از مانتوها معمولا به صورت ست با شلوار دوخته می ‌شوند و از پارچه ‌هایی ساخته می‌ شوند که خنک و راحت هستند و دیرتر چروک می‌ شوند. در خرید مانتو اداری، باید بیشتر از هر چیزی به کیفیت پارچه آن دقت کرد. این مانتوها معمولا برای مدت زمان طولانی استفاده می‌ شوند، بنابراین باید نسبت به مقاومت آن‌ ها در برابر چروکیدگی و رنگ‌ پریدگی در اثر شستشو دقت کرد.

مانتو اسپرت

آخرین مدل مانتویی که در این مقاله به آن اشاره می کنیم، مانتوی اسپرت است که بیشتر جوانان آن را انتهاب می کنند و برای استایل های دانشجویی و دورهمی های دوستانه مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی اصلی اکثر مانتوهای اسپرت، راحتی آن ‌هاست. این مانتوها از پارچه ‌هایی دوخته می شوند که دیرتر چروک می ‌شوند، بنابراین برای پوشیدن در مدت زمان طولانی نیز گزینه مناسبی هستند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خرید لباس سایز بزرگ مناسب می تواند برای افراد چاق چالش به نظر برسد. زیرا تقریبا 80 درصد از مدل های لباسی که در بازار به فروش می رسند، برای سایزهای بزرگ مناسب نیستند و اگر هم موجود باشند، به خوبی به اصول و نکات مهم در برش و استفاده از جزئیات خرجکار در نقاط مناسب و ترکیب رنگ‌ ها پایبند نیستند.

به همین دلیل افراد پلاس سایز مجبور می شوند برای تهیه لباس مجلسی شیک خود به مزون هایی مراجعه کنند که سایزهای بزرگ نیز می دوزند و هم اندازه‌ گیری درستی دارند و هم بهترین استانداردها در طراحی و برش را رعایت می‌ کنند.

برش و طرح لباس

یکی از نکات اصلی در انتخاب پیراهن مجلسی زنانه با سایز بزرگ، استفاده از برش‌ هایی است که به نحوی است که اندازه و انطباق مناسب با شکل بدنی فرد داشته باشند و در عین حال شیک و زیبا باشند. علاوه بر این، استفاده از جزئیات خرجکار در قسمت هایی که توجه افراد دیگر را از قسمت هایی که فرد به آن ها حساس است منحرف می کند، یک امر حیاتی است.

براساس بررسی‌ های اخیر، 7 شکل بدن متفاوت برای خانم‌ های داراری اضافه وزن و سایز بزرگ شناخته شده است که عبارتند از:

  • مثلث معکوس
  • ساعت شنی
  • مستطیل
  • بیضی یا سیبی
  • مثلثی یا گلابی
  • الماس
  • هشت انگلیسی

در یک طراحی لباس استاندارد، طراح سعی می کند که بخش های تیره لباس که لاغرکننده هستند را بیشتر بر روی نواحی برجسته بدن متمرکز کنند. این در حالی است که برای بخش های دیگر بدن می توان از رنگ های روشن استفاده کرد.

رنگ لباس

یکی از نکات بسیار اساسی که باید پیش از خرید به آن توجه کرد، انتخاب مناسب رنگ برای لباس ‌های سایز بزرگ است. معمولا به افراد سایز بزرگ پیشنهاد می شود که برای لباس ها خود از رنگ مشکی استفاده کنند. اما طراحان لباس پیشنهاد می کنند که از رنگ‌ های دیگری که بتوانند انحنایی فیزیکی را کمرنگ کنند، مانند سرمه ‌ای، قهوه ‌ای، سبز تیره و آبی کاربنی هم استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می ‌توانید مانتوی خود را با رنگ تیره انتخاب کرده و روسری یا شلوار خود را با رنگ‌ های روشن تر ترکیب کنید.

اصولا بهتر است قسمت های اصلی لباس با رنگ های تیره و بخش های فرعی مااد ژیله، شلوار و روسری با رنگ های روشن تر طراحی و ترکیب شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 362 صفحه بعد