تراشیدن دندان قبل از اینویزیلاین (ارتودنسی نامرئی)
نوشته شده توسط : رعنا

اگر شما در فکر درمان اینویزیلاین، چه برای خودتان و چه برای فرزند نوجوانتان، هستید؛ احتمالاً با این مشکل مواجه هستید که باید متخصص ارتودنسی، شلوغی دندان‌هایتان را اصلاح کند. اینویزیلاین یک راه حل فوق‌العاده برای کسانی است که می‌خواهند از مزایای بریس بهره‌مند شوند و در عین حال با مشکلات ظاهری براکت‌ها و سیم‌های فلزی معمولی روبه‌رو نشوند، اما با این حال استفاده از پلاک‌های اینویزیلاین پاسخ‌های متفاوتی نیز دارد.

اینویزیلاین چیست؟

اینویزیلاین( ارتودنسی نامرئی ) بر خلاف ارتودنی ثابت  یک سیستم ارتودنسی است که از مجموعه ای ازمحافظ‌های پلاستیکی شفاف تشکیل شده است که به صورت بسیار محکم دور دندان‌ها قرار می‌گیرد. استفاده از اینویزیلاین یک روش موثر برای حرکت دادن دندان‌هایی است که مشکل آنها خیلی پیچیده نیست. یک مجموعه از پلاکهای ارتودنسی شفاف که به صورت کامپیوتری طراحی شده‌اند و در بهترین شرایط در 24 ساعت شبانه روز استفاده می‌شود و هر دو هفته یک بار تعویض می‌گردد. برخی پلاکهای ارتودنسی خاص وجود دارند که به مدت 6 ماه تا یک سال در دهان قرار می‌گیرند. البته این تجهیزات نیازمند نوعی از نگهداری هستند که مانع از بازگشت دندان‌ها به موقعیت قبلی آنها شود. یکی از بهترین مزایای این تجهیزات این است که این پلاکها تقریباً نامرئی هستند. چنین تجهیزاتی به افرادی که می‌خواهند دندان‌هایی مرتب داشته باشند و در عین حال راحتی و آسودگی در روابط اجتماعی نیز برایشان مهم است، کمک می‌کند. استفاده از اینویزیلاین باعث آسودگی و راحتی خواهد بود، زیرا صحبت کردن شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

 

متخصص ارتودنسی چگونه مشکل شلوغی دندان‌ها را برطرف خواهد کرد؟

اکثر بیماران ارتودنسی با مشکلات شلوغی دندان‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، در دهان این بیماران فضای کافی وجود ندارد، در نتیجه دندان‌ها روی یکدیگر قرار می‌گیرند یا کجی دندان اتفاق می‌افتد. برای حل مشکل شلوغی دندان‌ها متخصص ارتودنسی باید راه حلی پیدا کند که بتواند فضای بیشتری در دهان شما به وجود بیاورد. این هدف از سه طریق محقق می‌شود. می‌توان برخی دندان‌ها را خارج کرد تا فضای بیشتری برای سایر دندان‌ها ایجاد شود و تغییر موقعیت دهند، می‌توان قوس را وسیع ساخت و یا دندان‌ها را می‌توان تراشید تا فضا ایجاد شود. هنگامی که تراشیدن انجام شود، در واقع تنها مقدار اندکی از دندان برداشته می‌شود. در غیر این صورت شما باید به فکر انجام روش‌های شدیدتر مانند کشیدن دندان باشید تا همان نتایج را به دست بیاورید. درمان اینویزیلاین جذاب، موثر و راحت است. الاینرها را می‌توان در حین ورزش، موقعیت‌های خاص و هنگام غذا خوردن از دهان خارج کرد. اینویزیلاین یک راه حل فوق‌العاده برای کسانی است که زندگی پر جنب و جوشی دارند و به آنها کمک می‌کند از مشکلاتی که بریس‌های معمولی به همراه دارند، اجتناب کنند. الاینرهای اینویزیلاین تمیز نگه داشتن دندان‌ها و در نتیجه سالم‌تر ماندن آنها را نیز تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید :





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: