انتظارات پس از اتمام درمان ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

پینه‌ها

شما در داخل لب‌هایتان دچار پینه می‌شوید. پینه یکی از اولین عوارضی است که شما در هنگام خارج ساختن براکت‌ها از دندان‌هایتان متوجه آن می‌شوید. اگر شما دارای بریس‌های فلزی هستید، متوجه پینه‌هایی در داخل لب‌هایتان و در جایی که قبلاً پوست حساس وجود داشته است، خواهید شد. این پینه‌ها به سرعت نسبت به زمانی که بریس‌ها جایگذاری می‌شوند رشد خواهند کرد، اما به دلیل تماس مداومی که با براکت‌ها دارند، معمولاً نمی‌توانید پینه‌ها را احساس کنید تا زمانی که بریس‌ها برداشته شوند. نگران نباشید، این پینه‌ها در نهایت از بین خواهند رفت.

غذا خوردن برای شما عجیب است

پس از سال‌ها عادت کردن به خوردن غذا با حضور بریس‌ها در دهان، نداشتن هیچ یک از این موانع‌ها ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. شما می‌توانید دوباره سیب را گاز بزنید، چیپس بخورید بدون این که نگران یک قطعه تیز جدا شده از یک براکت باشید. آدامس، آب نبات‌های جویدنی و سایر غذاهای چسبنده را می‌توانید دوباره استفاده کنید.

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان پس از اتمام درمان ارتودنسی آسان‌تر می‌شود. دیگر احتیاجی به استفاده از مسواک‌های مخصوص ارتودنسی دندان یا نخ دندان نخواهید داشت. مراقبت از دندان‌هایتان بدون سیم و براکت بسیار ساده‌تر است. با داشتن موانع کمتر، تمیز کردن دهانتان آسان‌تر خواهد بود، اما این به معنی ساده فرض کردن رعایت بهداشت دهان و دندان نیست. به خصوص به این دلیل که دهان شما در حال عادت کردن به فقدان بریس است و هنگامی که غذاهای خاصی را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید، مهم است که در مورد مسواک زدن و استفاده از نخ دندان مراقبت‌های لازم را به عمل آورید.

بیشتر بخوانید :

دندان‌های حساس

دندان‌ها حساس هستند. برداشتن بریس‌ها کمی مانند روند جایگذاری آن‌ها است. این یک تغییر بزرگ است و متخصص ارتودنسی شما مجبور است از نیرویی استفاده کند تا براکت‌ها و چسب‌ها را از دهان شما بیرون بیاورد. با آن که در آوردن بریس‌ها آسیبی به شما نمی‌زند، هنگامی که شما از آخرین جلسه درمان خود به خانه باز می‌گردید، احساس می‌کنید که لثه‌ها و دندان‌های شما کمی حساس هستند. این حساسیت احتمالاً متفاوت از زمانی که درمان ارتودنسی خود و جایگذاری بریس‌ها را شروع کرده بودید نیست.بهتر است بدانید بعد از برداشتن بریس‌ها استفاده از انواع شکلات کار مناسبی نیست.

تغییر رنگ

دندان‌هایتان ممکن است کمی زرد رنگ شده باشند. داشتن بریس و مرتب کردن دندان‌ها می‌توانند سفید و براق نگه داشتن دندان‌ها را دشوار سازند. همچنین ممکن است در برخی نواحی متوجه کلسیفیکاسیون دندان‌ها شوید. کلسیفیکاسیون در واقع برای دندان‌ها مناسب است (به این معنی که شما به اندازه کافی کلسیم دریافت می‌کنید و دندان‌ها قوی هستند)، اما ممکن است ظاهر آن را روی دندان‌های خود دوست نداشته باشید. در مورد نواحی زرد رنگ یا کلسیفیکاسیون روی دندان‌های خود با متخصص ارتودنسی صحبت کنید.

ادامه دادن جلسات معاینه

درمان شما واقعاً به پایان نرسیده است. پس از برداشتن بریس‌های خود، احتمالاً حداقل یک یا دو جلسه دیگر باید به ملاقات متخصص ارتودنسی خود بروید. این عمل معمولاً برای اطمینان از این است که نگهدارنده شما مناسب است و دندان‌هایتان را صاف و مرتب نگه داشته است. اکثریت بیماران بایستی نگهدارنده های خود را به طور نامحدود، برای جلوگیری از بازگشت دندان‌ها به موقعیت اصلی خود استفاده کنند.

حتما بخوانید :

هزینه ارتودنسی چه قدر است ؟





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: