ارتودنسی ثابت با بریس یا سیستم سیم کشی دندان ها
نوشته شده توسط : رعنا

اولین و رایج ترین نوع درمان در این حوزه، ارتودنسی ثابت است که ما در آن، از دستگاه های ثابتی برای کمک به صاف کردن دندان های شما استفاده میکنیم. ما در این سیستم که تحت عنوان بریس ارتودنسی نیز آن را میشناسیم، از ترکیب تعدادی وسیله کوچک استفاده میکنیم که در مجموع به  آن ها بریس میگوییم. بریس ها شامل یک سیم قوس دار، تعدادی براکت و همچنین باند، الاستیک و کش ها و … هستند.

براکت ها

مهمترین جزء یک بریس معمولا براکت است که معمولا یا از جنس فلز هستند و یا از جنس سرامیک. این براکت ها با کمک یک چسب  مخصوص به  سطح جلو یا پشت دندان های شما متصل میشوند.

سیم های قوس دار

بعد از اینکه به دندان ها براکت متصل شد، از میان همه آن ها یک  سیم قوس دار فلزی میگذرد که  براکت ها را به هم وصل کرده و به ما کمک میکند به دندان ها فشار و نیرو وارد کنیم تا آن ها را وادار به حرکت و صاف شدن کنیم.

الاستیک ها و کش ها

متخصص ارتودنسی اغلب برای کمک به تراز کردن دندان ها معمولا از نوارهای الاستیکی روی براکت ها نیز استفاده میکنند که از تنوع رنگ زیادی برخوردارند. بر همین اساس زمانی که ما از این الاستیک ها یا کش های ارتودنسی استفاده کنیم، میگوییم ارتودنسی رنگی استفاده کرده ایم. این نوع الاستیک ها معمولا برای کودکان و نوجوانان استفاده میشوند.

براکت فلزی

در کل ارتودنسی ثابت با بریس (مخصوصا با براکت فلزی) موثرترین روش برای صاف کردن دندان ها است. زیرا این سیستم قادر است به راحتی سخت ترین و شدیدترین مشکلات عدم تراز دندان های ما را اصلاح کند.

در مقایسه با سایر روش های اصلاح دندان ها، ارتودنسی ثابت با براکت فلزی معمولا از قیمت کمتری برخوردار است و اگر به دنبال یک ارتودنسی ارزان هستید میتوانید در وهله اول روی دستگاه های ثابت ارتودنسی حساب باز کنید. اما بجز این دستگاه ها ما دستگاه های ارزان قیمت دیگری هم داریم که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

براکت سرامیکی

براکت ها اگر از جنس فلز نباشند معمولا از جنس سرامیک هستند. سرامیک ها همرنگ دندان هستند و به دلیل شفاف بودن در دسته ارتودنسی نامرئی هم قرار میگیرند.  معمولا اگر قصد داشته باشید از براکت های سرامیکی استفاده کنید هزینه ها برای شما بیشتر میشود و نمیتوان به براکت سرامیکی به چشم یک هزینه ارتودنسی ارزان نگاه کرد.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی ثابت را میتوان برای اصلاح مشکلات متوسط تا شدید دندان ها استفاده کرد. اما اگر مشکل دندان شما چندان جدی نباشد ما به شما پیشنهاد میکنیم رو به سیستم ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی متحرک بیاورید. ما در این نوع درمان از دستگاه های متحرک و معمولا شفاف یا نامرئی برای اصلاح دندان های شما استفاده میکنیم:

اینویزیلاین (Invisalign)

اسنپ کورکت (SnapCorrect)

کلییر کورکت (ClearCorrect)

و سایر پلاک های شفاف ارتودنسی

ارتودنسی نامرئی با کمک این پلاک های شفاف معمولا مقرون به صرفه تر و ارزان ترین ارتودنسی است. و اگر جایی نامی از هزینه ارتودنسی ارزان قیمت بردند بدانید که احتمال خیلی زیاد منظورشان همین دستگاه های ارتودنسی است. زیرا قادرند مشکلات جزئی تا متوسط دندان های شما را به خوبی اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید :





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: