علائم و نشانه‌های نیاز به ارتودنسی در کودکان
نوشته شده توسط : رعنا

اکثر اختلالات بایت و نامرتبی دندان‌ها خطر و علائم چندانی ندارند، اما برخی علائم هشدار دهنده هستند که نشان می‌دهند کودک شما ممکن است نیاز به معاینه توسط متخصص ارتودنسی داشته باشد، حتی اگر این کودکان هنوز اکثر دندان‌های دوران نوزادی خود را داشته باشند.

مواردی که مراجعه به متخصص ارتودنسی را پیش از بدتر شدن اوضاع نشان می‌دهند

عادت مکیدن انگشت شست، انگشت یا زبان به صورت مداوم

در حالی که مکیدن انگشت شست ممکن است به کودک شما کمک کند تا بهتر بخوابد، اما زمانی که کودک به مهد کودک می‌رود، این نوع از عادت‌ها باید از بین بروند. اگر درمانی انجام نشود، عادت مکیدن انگشت می‌تواند باعث نامرتبی دندان‌ها گردد و موجب شود تا فک‌ها منحرف شوند و به طور صحیح رشد نکنند. علاوه بر این، مشکلات گفتاری و غذا خوردن در کودکانی که این عادت‌ها را به طور مداوم دارند، بسیار معمول است.

وضعیتی که در آن دندان‌های بالا در پشت دندان‌های پایین قرار گرفته‌اند (آندربایت)

آندربایت یک مشکل بسیار جدی است که باید در سنین نوجوانی و زمانی که کودک هنوز در حال رشد است، درمان گردد. در این گونه موارد فک بالا هماهنگ با فک پایین رشد نمی‌کند.

اغلب این مشکلات، اگر در سنین پایین‌تر و پیش از رسیدن به دوران نوجوانی درمان نشوند، باعث می‌شوند تا فرد مجبور به انجام درمان‌های ارتودنسی گسترده و حتی جراحی فک برای اصلاح کامل مشکلات دندان و فک شود.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی سریع 

دندان‌هایی که بیش از حد دچار بیرون زدگی هستند

این مشکل اغلب به عادت مکیدن انگشت شست مربوط است، اما همچنین می‌تواند در اثر اختلالات رشد نیز به وجود آید. در این حالت فک پایین به اندازهٔ فک بالا رشد نمی‌کند. بزرگ‌ترین مشکل در کودکانی که دچار نامرتبی و بیرون زدگی دندان‌ها هستند این است که این دندان‌ها دچار شکستگی یا افتادگی می‌شوند و این امر منجر به انجام درمان‌های ارتودنسی گسترده برای آن‌ها خواهد شد. همچنین این مشکلات می‌توانند موجب پوسیدگی شدید در دندان‌های عقب شوند و در آینده مشکلاتی را در فک به وجود آورند.

عدم وجود فضای کافی برای رشد دندان‌ها در بزرگسالی

عدم وجود فضای کافی برای رشد دندان‌ها یک مشکل رایج است که ما روزانه شاهد آن هستیم. اغلب اوقات والدین می‌گویند که با این که فرزندان آن‌ها دندان‌های خود را چند ماه پیش از دست داده‌اند اما دندان‌های جدید ظاهر نشده‌اند و نگران رشد نکردن دندان‌های بالغ هستند.

اغلب اوقات، این مشکل با تراکم دندان‌ها مرتبط است (به طور مثال فک خیلی کوچک و باریک است). درمان زودهنگام این مشکل با استفاده از تجهیزاتی که فضای بیشتری را در دهان ایجاد می‌کنند، نیاز به کشیدن دندان‌ها در ارتودنسی را از بین می‌برد.

تنفس دهانی، خروپف، دندان قروچه

مشکلاتی مانند تنفس دهانی، خروپف، دندان قروچه می‌توانند ناشی از نامرتبی دندان، قوس‌های باریک، تراکم دندان‌ها و عادات کودک شما باشند. درمان زودهنگام ارتودنسی کودکان می‌تواند یک راه حل برای کمک به کودکان برای تنفس و خواب بهتر باشد. مطالعات نشان می‌دهند کوکانی که خواب مناسبی در طول شب ندارند، اغلب در تمرکز روی تکالیف و کلاس‌های مدرسه دچار مشکل می‌شوند و خواب آلودگی بیش از حدی در روز دارند.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی بزرگسالان





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: