هنر دندانپزشکی زیبایی
نوشته شده توسط : رعنا

فرقی نمی کند که کلمه زیبایی در کدام رشته استفاده شود؛ در هر صورت این کلمه بیانگر وجود هنر در آن تخصص است. دندانپزشکی زیبایی به عنوان یکی از شاخه های دندانپزشکی مدرن شناخته شده و خدماتش کاملا بر روی زیبایی دندان با هدف حفظ سلامتی دندان و لثه هاست. امروزه متخصصین ارتودنسی و دندانپزشک ترمیم و زیبایی می توانند این خدمات را بهتر از دیگر دندانپزشکان به مشتریان عرضه نمایند، اما این خدمات چیست و چه تفاوت هایی با دندانپزشکی ترمیمی دارد؟ با ما برای بررسی جواب این سوالات، همراه باشید.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

برعکس تصور اکثریت مردم، دندانپزشکی زیبایی امروزه برای تبلیغات در کسب و کار دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد تا مشتریان بتوانند زمینه و تخصص کاری دندانپزشک در انواع خدمات را بهتر متوجه شوند، هر چند به طور کلی هدف اصلی تمام دندانپزشکان حفظ ظاهر و سلامتی دندان و لثه می‌باشد. با اینحال انجمن دندانپزشکان آمریکا، این شاخه از خدمات را به عنوان یک رشته ی رسمی در دندانپزشکی نمی پذیرد و دانشجویان علاقه مند به این حوزه می توانند در تخصص های مرتبط که در مقدمه عنوان شد، مشغول تحصیل شوند. به یاد داشته باشید که دندانپزشکی زیبایی، تلفیق دندانپزشکی و هنر است و داشتن مهارت کافی و دانستن اصول زیبایی شناسی دندان، مهم ترین فاکتورها برای انتخاب یک دندانپزشک زیبایی است.

بیشتر بخوانید :

تفاوت دندانپزشکی زیبایی با دندانپزشکی ترمیمی چیست؟

تفاوت دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی تنها در دانستن یک واقعیت است. هیچگاه نمیتوان بدون ترمیم ظاهر دندان، انتظار زیبایی دندان را داشت. موادی که در پروسه ی زیباسازی دندان به کار می رود باید بر روی دندان هایی استفاده شود که قبل از آن ترمیم شده باشند. در واقع دندانپزشکی ترمیمی، شروع پروسه ترمیم و زیبایی دندان شما خواهد بود. در دندانپزشکی ترمیمی، شما ابتدا باید دندان های خود را با روش هایی نظیر ایمپلنت، گذاشتن دندان مصنوعی و دیگر موارد از این قبیل برای استفاده از خدمات دندانپزشکی زیبایی آماده کنید. البته خبر خوب این است که تفاوت مفهوم بین زیبایی و ترمیم دندان تنها به این موضوع خلاصه شده و از طرفی ترمیم دندان توسط تمام دندانپزشکان صورت می گیرد، زیرا تمام دانش آموختگان این رشته باید این مهارت های پایه را در دندان پزشکی فراگیری کنند، پس لازم نیست برای ترمیم دندان خود، از یک دندان پزشک دیگر استفاده کنید، کافیست کلیه خدمات ترمیم و زیبایی دندان را از دندانپزشک زیبایی خود بخواهید.

چرا دندانپزشکی زیبایی حائز اهمیت است؟

دانستن دو نکته ی مهم به ما در پاسخ به چرایی اهمیت داشتن این تخصص کمک می کند. اولین نکته این است که وجود لبخند زیبا در هر سن و سالی می تواند تاثیر مثبتی بر اطرافیان شما بگذارد. مهم نیست چقدر پیر شده و پوستتان خراب شده است، لبخند زیبا می تواند دیگران را تحت تاثیر قرار دهد.

نکته ی مهم دیگر، مطلع شدن از سیر دستیابی به این تخصص است. متخصصین این حوزه نسبت به دندانپزشکان عمومی دوره های تخصصی بیشتری را گذرانده اند و می توانند زیبایی ساختار دندان ها را بهتر درک کنند. حتی اگر دندانپزشکان عمومی، درمان های ترمیم و زیبایی دیگری مانند پر کردن و سفید کردن را انجام دهند، باز هم این تخصص، تلفیقی از هنر و دانش دندانپزشکی است و نیازمند دوره های مختص به خود می‌باشد.

حتما بخوانید

دندانپزشکی در بارداری





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: