اولین معاینه ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

اول، نیازی به بریس وجود ندارد. ممکن است گزینه‌های دیگری وجود داشته باشد که سریع‌تر و ساده‌تر باشند یا شکایت اصلی شما را بهتر برطرف می‌کند. علاوه بر این، زمان‌هایی وجود دارد که متخصصین ارتودنسی اعتقاد ندارند که درمان ارتودنس( ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی نامرئی و....) ی برای شما مفید خواهد بود. این وضعیت معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که مشکل بسیار جزئی باشد که هزینه‌ها و خطرات مربوط به بریس بیشتر از مزایای آن باشند.

دوم، ممکن است شما نیاز به بریس داشته باشید، اما هنوز برای آن آماده نباشید. این حالت اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که هنوز دندان‌های شیری داشته باشید، دندان‌های آسیاب 12 سالگی‌ در نیامده باشد، یا درمان شما وابسته به رشد فک‌ باشد و لازم به بررسی آن برای مدتی باشد. در هر یک از این موقعیت‌ها، برنامه ریزی می‌شود که چند ماه بعد مراجعه کنید تا متخصص ارتودنسی بتواند پیشرفت شما را بررسی کند. این قرار ملاقات یک مراجعه فراخوانی یا مشاهده نامیده می‌شود. مدت زمان وقفه تا مراجعه بعدی شما معمولا شش ماه است، اما می‌تواند بسته به علت انتظار شما متفاوت باشد.

سوم، اگرچه ممکن است نیاز به بریس داشته باشید، اما ابتدا باید به دندانپزشک مراجعه کنید. این مراجعه زمانی اتفاق می‌افتد که نیاز به انجام بعضی از درمان‌های معمول دندانپزشکی داشته باشید، دچار برخی از مشکلات مربوط به لثه یا استخوان باشید که باید مورد توجه قرار گیرند، یا درمان شما به کمک یک متخصص دندانپزشک دیگر نیاز داشته باشد. اگر کار دندانپزشکی ناتمامی دارید یا قبل از شروع درمان تمیز کردن دندان‌هایتان نیاز است، به دندانپزشک مراقبتی اولیه خود ارجاع داده می‌شوید. اگر اندازه‌های فک شما مطابقت نداشته باشد و یا دندان پوسیده داشته باشید، لازم است به یک جراح دهان مراجعه کنید. در صورتی که مشکلات لثه دارید، احتمالا به متخصص بیماری‌های لثه ارجاع داده خواهید شد. اگر بنا به هر دلیلی به عصب کشی نیاز دارید، باید به یک اندودنتیست مراجعه نمایید. گاهی اوقات درمان ارتودنسی نیاز به یک رویکرد تیمی دارد و این فرآیند قبل از اینکه بریس‌های شما قرار بگیرند، به بهترین شکل هماهنگ می‌شود.

در نهایت، معمول‌ترین نتیجه معاینه اولیه شما این است که شما برای درمان با بریس آماده هستید و می‌توانید آنها را در زمان مناسب دریافت کنید. دست اندر کاران درمان با خانواده‌تان صحبت خواهند کرد تا بهترین تسهیلات مالی ممکن را ایجاد کنند و رضایت نامه آگاهی‌های لازم را کسب نمایند. هنگامی که این کار انجام می‌شود، آماده خواهید بود که درمان را شروع کنید! امروزه اکثر بیماران در همان روز اولین معاینه واقعا تصمیم می‌گیرند که بریس خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید :





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 600
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: