هزینه ونیر دندان با کامپوزیت سال ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : رعنا

قیمت تمام ‌شده روکش کامپوزیتی ، لمینت و ونیر سرامیکی بستگی به‌کیفیت مواد اولیه به‌کار برده دارد. به طور تقریبی هزینه ونیر دندان در سال ۱۴۰۰ (ابتدای سال 1400) تعرفه برای روش مستقیم یا ونیر کامپوزیتی از 950 هزار تومان تا 1 میلیون و 900 هزار تومان برای هر واحد دندان متغیر می باشد.

برای اینکه متوجه شوید چند واحد از دندان های شما باید کامپوزیت شود روبروی آینه ایستاده و لبخند بزنید. هر تعداد از دندان های شما که هنگام لبخند زدن مشخص شدند نیاز به کامپوزیت ونیر دندان دارند. برای محاسبه قیمت کامپوزیت دندان سال 1400 می بایست قیمت هر واحد کامپوزیت را در تعداد دندان هایی که می خواهید کامپوزیت کنید , ضرب کنید تا هزینه کلی مشخص شود.

بیشتر بخوانید :

عوامل موثر بر قیمت ونیر کامپوزیت دندان

یکی از عوامل موثر بر قیمت ونیر کامپوزیت دندان ، دستمزد دندانپزشک است که بسته به تجربه کاری او ، منطقه مکانی که کار می کند و میزان تقاضایی که در آنجا وجود دارد، متفاوت می باشد.          

اینکه دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی از چه برندی استفاده می کند هم در قیمت ونیرکامپوزیت دندان تاثیر دارد. به جز مواد ، کشورهای سازنده نیز در هزینه نهایی هر واحد کامپوزیت نقش بسزایی دارند. به طور کلی قیمت هر واحد کامپوزیت که در کشورهای اروپایی مانند سوئیس ساخته می شود , بسیار گران تر از کشورهایی آسیایی مانند کره جنوبی است.

نکته بعدی در عوامل موثر بر قیمت ونیر کامپوزیت این است که برخی از عیوب ظاهری را می توان به راحتی با کامپوزیت ونیر پوشش داد اما برخی دیگر باید قبل از درمان ترمیم و زیبایی دندان و آماده سازی شوند. قیمت کامپوزیت ونیر دندان در این شرایط بستگی به لایه هایی دارد که دندانپزشک روی دندان مراجعه کننده شکل می دهد تا ظاهر هر واحد دندان را پوشش دهد.

اما عامل موثر دیگر کیت های دندانپزشکی هستند. امروزه کیت های دندانپزشکی مختلفی برای دندانپزشکان زیبایی ارائه شده تا برای تراشیدن دندان یا فرم دهی لایه های کامپوزیت از آنها استفاده کنند. این کیت ها از تجهیزات مختلفی تشکیل شده اند که هر یک هزینه  های متفاوتی دارند و در قیمت نهایی تاثیر گذارند.

منبع





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: