مراحل انجام لمینت دندان تنها در سه جلسه
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت تنها با سه جلسه انجام می‌شود:

مرحله اول، مشاوره و بررسی های لازم

اولین مرحله همان مراجعه حضوری نزد کلینیک دندانپزشکی یا دندانپزشک است. فراموش نکنید شرایط و اهداف خود از انجام لمینت دندان را به دندانپزشک بیان کنید. سپس دندانپزشک با بررسی شرایط دندان های شما مشخص کند، اهداف تان با اجرای لمینت به دست می آید یا نه. گاهی اوقات برای انجام بررسی های دقیق تر تصویربرداری هم انجام می شود که دندانپزشک با مشاهده آن به نتیجه می رسد لیمینت دندان های شما به چه صورت خواهد بود.

مرحله دوم، آماده سازی برای رسیدن به لبخندی زیباتر

در مرحله دوم بخشی از مینای سطح دندان برداشته می شود تا فضای مناسب برای قرارگیری لمینت بر روی دندان به وجود آید. تقریباً مقدار تراشیده شده مینای دندان برابر با ضخامت روکش لمینت است. معمولاً دندانپزشکان این کار را با بی حسی انجام می‌دهند. اما بدون بی حسی هم قابل اجراست. بعد از تراشیدن قالبی برای اندازه گیری روی دندان ها قرار می گیرد تا روکش متناسب با دندان ها ساخته شود. حدود چند هفته برای آماده سازی روکش باید صبر کنید که در این فاصله دندان ها با روکش موقت پوشانده می شود.

بیشتر بخوانید :

 مرحله سوم پوشاندن دندان ها با لمینت

مرحله سوم یا همان مرحله نهایی پوشاندن دندان ها با استفاده از روکش لمینت است.  قبل از چسباندن، روکش دندان متناسب با رنگ طبیعی دندان ها انتخاب؛ سپس دندان ها تمیز و جلا داده و در صورت لزوم روی سطح دندان ها کمی زبری ایجاد می شود. ایجاد ناهمواری کمک می کند روکش لمینت بهتر بر روی دندان ها متصل شود.

بعد از قرارگیری روکش در جای درست خود، دندانپزشک از نور ماورابنفش برای سفت شدن آن کمک می گیرد. به پیشنهاد دندانپزشک حدود دو هفته بعد از اجرای لمینت باید به مطب مراجعه کنید تا از اتصال تمام دندان‌ها مطمئن شوید.

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: