نوشته شده توسط : رعنا

طبیعی است که برای انجام هر کاری در اولین بار نگران باشید. اگر قبلا به متخصص ارتودنسی مراجعه نکرده‌اید، تعجب آور نیست که به دنبال دانستن مراحلی که در این ویزیت اتفاق می‌افتد، باشید. در اینجا چگونگی اولین ملاقات شما توضیح داده شده است.

همانند تمام مراجعات به سایر پزشکان، همواره ثبت اطلاعاتی ابتدایی وجود خواهد داشت که باید قبل از شروع کار، انجام شود. این کار با پر کردن فرم‌هایی در محل پذیرش هنگام ورود شما انجام می‌شود. این فرم‌ها برای مواردی نظیر نام، آدرس، شماره تلفن، اطلاعات بیمه، سابقه سلامتی شما، سابقه دندانپزشکی‌تان و توضیح مختصری از آنچه که در طول درمان به دنبال آن هستید، تکمیل می‌شوند. اگر شما زیر 18 سال هستید، باید یک سرپرست قانونی همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید :

پس از اتمام امورات پرونده، یکی از اعضای کارکنان، مجموعه‌ای از تست‌های تشخیصی را از شما می‌گیرد تا به متخصص ارتودنسی کمک کند که مناسب‌ترین درمان برای شما را انتخاب کند. این تست‌ها معمولا شامل تصاویر و اشعه ایکس می‌باشند. برخی از مشکلات به اشعه ایکس نیاز ندارند و بیماران اندکی، از سوی دندانپزشک خود کپی به همراه می‌آورند. در صورت وجود هر گونه سوال در مورد نیاز به اشعه ایکس اضافی، متخصص ارتودنسی به کارکنان آنچه را که لازم است اطلاع می‌دهد. اشعه ایکس به متخصص ارتودنسی کمک می‌کند تا سلامت و موقعیت دندان‌ها، استخوان‌ها، ریشه‌ها و فک‌ها را مشاهده کند. برخی از تصمیمات حین درمان وجود دارند که بدون اشعه ایکس قابل انجام نیست. هدف از این تصاویر نه تنها ثبت مکانی است که دندان‌های شما در ابتدای درمان قرار دارند، بلکه برای کمک به ارزیابی مشخصات شما، وضعیت قرارگیری لب‌ها و تقارن صورت است.

با تکمیل پرونده‌های تشخیصی، یک دقیقه طول خواهد کشید تا شما و متخصص ارتودنسی با یکدیگر آشنا شده و نگرانی‌های خود را مورد بحث قرار دهید. سپس او چهره، لب‌ها، لثه‌ها، دندان‌ها و فک شما را بررسی می‌کند تا تعیین کند که چه چیزی خوب، و چه چیزی بهتر می‌تواند باشد. پس از آنکه مشکلات شناسایی شدند، متخصص ارتودنسی‌ تمام گزینه‌های احتمالی درمان شما را توضیح می‌دهد و سپس یکی از مواردی را که برای شما مناسب‌تر است توصیه می‌کند. معمولا پس از معاینه شما چهار نتیجه وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : قیمت ارتودنسی چه قدر است ؟





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 861
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: