روش‌های ارتودنسی پیشگیری
نوشته شده توسط : رعنا

ما خدمات چندین روش ارتودنسی پیشگیری را ارائه می‌دهیم، که برخی از آن‌ها می‌توانند برای شما مناسب باشند، از جمله

رویش هدایت شده

اگر درمان همزمان با شروع رویش دندان‌های جلویی، که معمولاً در شش سالگی شروع می‌شود، انجام گیرد می‌توان از شلوغی دندان‌ها جلوگیری کرده یا آن را به حداقل رساند. این کار معمولاً با ایجاد فضای اضافی برای دندان‌ها انجام می‌شود؛ روشی که به دندان‌ها اجازه می‌دهد به طور طبیعی هم‌تراز شوند.

کشیدن زود هنگام دندان‌ها

گاهی اوقات یک دندان شیری در زمان مناسب نمی‌افتد، و در مواردی دیگری هم این دندان‌ها اصلاً نمی‌افتند. در چنین مواردی، از آنجا که دندان شیری هنوز نیفتاده، دندان دائمی در وضعیت نامناسبی رشد می‌کند. اگر چنین شود، دکتر خدیوی توصیه می‌کند که دندان کشیده شود تا دندان دائم فضای کافی داشته و به شکل مناسبی رشد کند.

بیشتر بخوانید :

مکیدن شست

مکیدن شست می‌تواند باعث شود که فک یا نوک دندان‌های بالایی رو به جلو رشد کنند. این وضعیت می‌توان باعث حالتی جدی از اوربایت شود که نیازمند درمان ارتودنسی است. دستگاه‌های مخصوصی که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم باعث می‌شوند کودک تمایلش را به این عادت از دست داده و دیگر نیازی به انجام درمان‌های پرهزینه‌تر ارتودنسی در آینده  و تقبل قیمت ارتودنسی پیشگیری نباشد.

هدگیرهای ارتودنسی

هدگیر ارتودنسی یک وسیله پیشگیری است برای اصلاح نحوه انطباق دندان‌های آسیاب بالا و پایین با یکدیگر به کار می‌رود. از این دستگاه می‌توان برای ایجاد فضای اضافی برای دندان‌های دائمی نیز استفاده کرد. این هدگیر معمولاً در خانه و شب‌ها موقع خواب پوشیده می‌شود.

منبع : مجله ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 616
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: