چه روش‌های درمانی برای ارتودنسی در کودکان به کار می‌رود؟
نوشته شده توسط : رعنا

تحقیقات بسیار گسترده‌ای در زمینه ارتودنسی کودکان دو مرحله‌ای انجام شده است. موثرترین روش‌های درمان برای فاز اول، که تاکنون در این تحقیقات مشخص شده‌اند،  عبارتند از:

وسیع کننده کام– توسعه دادن قوس دندانی موجب می‌شود که دندان‌های جدید فضای کافی برای رشد داشته باشند. در صورتی‌که دندان‌ها فضای کافی برای رشد نداشته باشند ممکن است هرگز از لثه بیرون نزنند و یا به شکل کج رشد کنند. توسعه‌ی کام همچنین از جا به جا شدن فک پایین جلوگیری می‌کند و در صورت عدم انجام ارتودنسی پیشگیری ممکن است فک پایین در هنگام رشد به یک طرف متمایل شود.

انقطاع فک بالا- در اغلب موارد علت جلو آمدن دندان‌های فک پایین این است که فک بالایی به اندازه‌ی کافی به سمت جلو رشد نکرده است.  در کودکان برعکس ارتودنسی بزرگسالان می‌توان به سادگی استخوان‌های فک را تغییر شکل داد. انقطاع فک بالا موجب می‌شود که فک بالایی به طور صحیح به سمت جلو رشد داشته باشد تا کودک در سن جوانی با مشکل عدم هماهنگی قرارگیری فک بالا و پایین روی هم، رو به رو نشود و فک پایینی جلوتر از فک بالایی قرار نداشته باشد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی سریع

ارتودنسی جزئی. ممکن است در کودکان 7 تا 9 سال اگر دندان‌های جلو شلوغ و نامرتب باشند، روی تعدادی از دندان‌ها براکت ارتودنسی گذاشته شود. این دندان‌ها معمولا به سرعت (ظرف 3 تا 6 ماه) مرتب می‌شوند و علاوه بر این که دندان‌ها جلو شکل ظاهری بهتری پیدا می‌کنند، فضای کافی برای رشد دندان‌های عقب نیز ایجاد می‌شود.

نگهدارنده‌ی فضا- نگهدارنده‌های فضا، وسایل ارتودنسی منفعلی هستند که در صورتی که در زمان دست به کار گرفته شوند، موجب می‌شوند دندان‌های دائمی خلفی بسیار صاف‌تر و به شکل طبیعی رشد کنند

بسیاری از دندانپزشکان عمومی درگیر انجام درمان‌های مربوط به مشکلات لثه و بهداشت دهان هستند. این دندانپزشکان معمولا برای تشخیص و انجام درمان‌هایی مانند ازتودنسی پیشگیری آموزش ندیده‌اند. مشکلاتی که عدم درمان آن‌ها موجب می‌شود انجام ارتودنسی در آینده بسیار سخت و پیچیده و زمان‌بر باشد. بهترین کار این است که برا انجام معاینه به پزشک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا تصمیم درست را در این مورد بگیرد و بدین منظور به دندانپزشک عمومی مراجعه نکنید تا در صورت نیاز شما را به متخصص مربوطه ارجاع دهد، چرا که ممکن است دندانپزشک عمومی نتواند مشکلات مربوط در این زمینه را به درستی تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید : قیمت ارتودنسی چه قدر است؟





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: