خصوصیات ارتودنسی چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی تخصص دندانپزشکی است که مسئول مطالعه، پیشگیری، تشخیص و درمان شکل غیر طبیعی، موقعیت و عملکرد دندان‌ها و فک است. متخصص ارتودنسی با استفاده وسایلی که دارد ناهنجاری‌های فک و دندان‌های شما بر طرف می‌کند. متخصصان ارتودنسی با توجه به شدت ناهنجاری بیماری و بررسی دیگر مشکلات احتمالی از دو روش درمان استفاده می‌کنند.

 

متخصصان ارتودنسی می‌توانند از روش ارتودنسی متحرک یا ثابت برای درمان این ناهنجاری‌ها استفاده کنند. ارتودنسی ثابت، همان ارتودنسی قدمی است که براکت ها، بریس فلزی و سیم داخل دهان چسبانده می‌شود. این وسایل معمولا به مدت 18 تا 24 ماه باید در دهان بیماران قرار بگیرند. این ارتودنسی هزینه پایین تری برای بیمار به همراه دارد و تاثیر بسیار بیشتری دارد؛ اما عیب اصلی آن ظاهر آن است. ارتودنسی ثابت بسیار جلب توجه می‌کند و بعضی افراد ممکن است علاقه نداشته باشند که بقیه بدانند آن‌ها از ارتودنسی استفاده کرده‌اند.

 

اما ارتودنسی متحرک را شما می‌توانید هنگام غذا خوردن، مسواک زدن و… از دهان خارج کنید. ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی نامرئی  بسیار منعطف است. این ارتودنسی ناراحتی کمتری برای بیماران ایجاد می‌کند. همچنین بیمار لازم نیست از رژیم غذایی بسیار سختی پیروی کند. این روش ارتودنسی بسیار برای درمان ناهنجاری‌های فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش درمان در اصلاح فک بسیار کاربردی است و نتایج بسیار درخشانی را بر جای گذاشته است.

منبع : مجله ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: