آیا امکان تغییر چهره پس از ارتودنسی وجود دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

درمان ارتودنسی (ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی نامرئی و...) می‌تواند تأثیر زیادی بر چهره افراد بگذارد و شکل و صورت آن ها را عوض کند. زمانی که دندان ها و فک جابه جا شود، بقیه ویژگی های یک صورت نیز عوض می شود. وقتی که دندان‌ها و فک ها نظم خاصی به خود گرفته است شما تنها از لبخند زیبا بی نصیب نمی شوید. بلکه تمام شکل و صورت از جذابیت بیشتری برخوردار خواهند شد.

تاثیر ارتودنسی بر زیبایی لبخند

یکی از تاثیرات بارز دندان بر زیبایی چهره افراد، در هنگام خندیدن و لبخند زدن است که دندان ها دیده می شود. هشت دندانی که در فک بالا دهان قرار دارند در صورت ارتودنسی شدن، منجرب به زیبایی دهان افراد می شود.

تاثیر ارتودنسی بر فک

تاثیر ارتودنسی دندان روی دو فک ها، یکسان نیست. در ارتودنسی با جابه جایی دندان ها فک ها نیز تغییراتی در آن ها ایجاد می شود. به نحوی که ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته و با جابه جایی دندان ها بالا، فک نیز تغییر می کند اما به این صراحت نمی توان در مورد فک پایین صحبت کرد و انتظار این جابه جایی را در این فک داشت.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان

تاثیر ارتودنسی بر بینی

ارتودنسی با جابه جایی دندان ها و فک ها می تواند موقعیت لب ها را تغییر دهد و به بهتر شدن چهره افراد کمک نماید. این درمان می تواند روی اندازه بینی هم تاثیرگذار است و باعث تناسب صورت بهتر و زیباتر بعد از ارتودنسی گردد. ولی به صورت مستقیم بر زیبایی بینی موثر نیست. نکته که باید به آن توجه کنید این است که اگر قصد جراحی بینی خود را دارید لازم است قبل از آن به ارتودنسی دندان ها بپردازید؛ زیرا تغییر در قرارگیری لب ها پس از ارتودنسی می تواند بر بینی شما برای عمل جراحی موثر است یا اگر که فرصت کافی ندارید بهتر است که این موضوع را با جراح بینی خود در میان بگذارید تا در هنگام عمل به این موضوع دقت کند.

تاثیر ارتودنسی بر فرم لب

در صورت نداشتن دندان های مرتب، احتمال دارد در اثر مشکلات لب‌ ها به راحتی روی هم قرار نگیرند و با ارتودنسی این معضل درمان گردد. متخصصین ارتودنسی این توانایی را دارد لب های جلو آمده را خوش شکل و آن ها را به طرف داخل می برد و می تواند لب را از حالت ابتدایی بیمار بهتر نماید. به طوری که تغییر لب در ارتودنسی به عنوان یکی از مسائل بیماران با ارتودنسی شناخته می شود.

منبع : مجله ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: