عاداتی که دندان های کودکان را خراب میکند
نوشته شده توسط : رعنا

برخی از مهم ترین عادات مضری که می تواند به سلامت دندان های کودک آسیب برساند شامل؛

مکیدن انگشتان: معمولا کودکان بعد از رویش دندان های دائمی خود، انگشتان خود را می مکند. مکیدن انگشت می تواند باعث لق شدن و انحراف دندان های کودک از جای خود شود.

دندان قروچه: ساییدن دندان ها به هم یا دندان قروچه در اثر فشار عصبی و مشکل بد خوابیدن ایجاد می شود. خودداری از جویدن غذاهای سفت در طول روز، درد دندان و آسیب ناشی از دندان قروچه را کم می کند.

جویدن ناخن: هنگامی که دیدید کودک ناخن یا هر چیز دیگری را می جود بهتر است به جای آن آدامس های بدون قند را به او بدهید. آدامس های بدون قند باعث ترشح زیاد بزاق می شوند و از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کنند.

سخت مسواک زدن: مسواک زدن بخشی از رعایت بهداشت دهان و دندان است، اما نباید سفت و محکم مسواک زده شود. این نوع مسواک زدن باعث از بین رفتن مینای دندان، تحریک لثه ها، حساس شدن دندان ها نسبت به سرما و گرما و حتی ایجاد سوراخ هایی در دندان می شود.

در صورت دیدن این موارد حتما سعی در رفع عادت داشته باشید و به کلینیک دندانپزشکی کودکان و با  دندانپزشک اطفال مشورت کنید.

بیشتر بخوانید :

مشکلات دندانپزشکی کودکان نسبت به بزرگسالان نیازمند خدمات دندانپزشکی متفاوتی هست. برای همه پدر و مادر ها هیچ چیزی مهم تر از فرزند نیست. بخشی از مسئولیت والدین رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از بروز مشکلات و بیماری های مربوط به دندان کودکان است. خوشبختانه دندانپزشک اطفال تخصص های لازم برای مراقبت و جلوگیری بیماری های مربوط به دهان و دندان را دارد.

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد





:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: