مراحل نصب ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یک درمان طولانی مدت است. ارتودنسی ممکن است یک یا دو سال طول بکشد، بسته به شرایط شما و تعهد شما به درمان و بر این اساس شما به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه می کنید، مراحل درمان ارتودنسی در چندین مرحله انجام می شود که شامل موارد زیر است:

 تشخیص و درمان

در طی این مرحله و طی چندین ویزیت، دندانپزشک بررسی هایی را روی کل دهان انجام می دهد تا مطمئن شود که قبل از نصب بریس ها، مشکلی در هیچ یک از دندان ها وجود ندارد. سپس، در این مرحله پزشک با قرار دادن خمیر گچ در قالب پلاستیکی دندان و درخواست از بیمار برای گاز گرفتن آن، ماکت برای دهان بیمار طراحی می کند و خمیر شکل دندان ها را به خود می گیرد. سپس خمیر را می گذارند تا خشک شود و بر اساس الگو، اندازه گیری می شود و باید توسط پزشک نگهداری شود تا روند درمان مشاهده و کنترل شود. در مرحله بعدی پزشک چندین اشعه ایکس می گیرد و تعدادی معاینه دقیق را انجام می دهد که به وی امکان می دهد موقعیت ریشه دندان ها را در رابطه با استخوان فک و دندان های مجاور و تأثیر بریس ها بر روی آن ها و بر روی شکل صورت پس از اصلاح قوام دندان ها مشاهده کند. سرانجام، نتایج مورد انتظار درمان را پس از نصب ارتودنسی به تصاویری تبدیل می کند که میزان اختلاف مورد انتظار را به شکل بیمار قبل و بعد از پرونده نشان می دهد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی کودکان

نصب بریس و ارتودنسی

پس از انجام آزمایشات، پزشک برنامه درمانی بهینه را برای بیمار ایجاد می کند. سپس پزشک انواع ارتودنسی( ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی نامرئی ...) را برای بیمار به بیمار نشان می دهد تا انتخاب کند. هنگامی که بیمار نوع مناسب ارتودنسی را انتخاب می کند، پزشک نصب آن را شروع می کند. شایان ذکر است که ارتودنسی سنتی، ارتودنسی شفاف و داخلی هیچ تفاوتی در روش نصب آن ها وجود ندارد.

روش نصب بریس

ابتدا دندانپزشک یک ماده چسبنده را روی سطح دندان قرار می دهد، سپس بریس ها را روی ماده چسب نصب می کند و با محکم فشار دادن آن را خوب ثابت می کند تا مطمئن شود که تغییر مناسبی در شکل دندان ایجاد می کند و در آخر نیز پایه ها را با سیم های فلزی متصل می کند. برای تغییر آن ها به دلیل قرار گرفتن در معرض زنگ زدگی و شکستگی، باید هر از گاهی به پزشک مراجعه کنید.

منبع : https://www.orthodentist.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: