بدشکلی دندان چیست?
نوشته شده توسط : رعنا

دندان های سالم و با موقعیت مناسب به شما امکان می دهند تا فک خود را در حالت انسداد باز و بسته کنید. وقتی دندان ها به درستی تراز نشده باشند، دندانپزشکان این حالت را بدشکلی می نامند، این وضعیت می تواند منجر به مشکلاتی مانند بیماری پریودنتال، ساییدگی زودرس دندان ها، شکستگی و تراشه دندان، مشکلات دردناک مفصل فک و موارد دیگر شود. بسیاری از اثرات بلافاصله قابل توجه نیستند. برخی از تأثیرات و مشکلات ارتودنسی، مانند شلوغی دندان، در واقع با افزایش سن و رسیدن به اواسط سی سالگی و بیشتر از آن افزایش می یابد، به همین دلیل انجمن های دندانپزشکی درمان زود هنگام را توصیه می کنند.

ارتودنسی خفیف چیست

ارتودنسی دندان خفیف برای چه افرادی مناسب است؟ ارتودنسی خفیف مزایا و معایب ؟افرادی که دارای دندان‌های کج و نامرتبی هستند با استفاده از مهاربندها می‌توانند به تحولاتی چشمگیر و گاه تغییردهنده دست یابند؛ بااین‌حال بریس ها مشکلات دندان را سریع رفع نمی‌کنند. درمان ارتودنسی متداول با بریس های ثابت معمولا 12 تا 18 ماه و گاهی اوقات بیشتر طول می‌کشد، این شامل صاف کردن دندان‌های جلو و عقب و اطمینان از لزوم صحیح بودن دندان‌های جلو و عقب است.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی ثابت چیست ؟

Invisalign برای نوجوانان و بزرگسالان

برای نوجوانان و بزرگسالانی که می خواهند از براکت و سیم خودداری کنند، ممکن است Invisalign مناسب باشد، سیستمی از تراز کننده های شفاف هستند، که درمان ارتودنسی عملکردی خفیف را به روشی کاملا محتاطانه و راحت ارائه می دهد. Invisalign شامل یک سری تراز کننده های واضح و کاملا نامرئی( ارتودنسی نامرئی ) است که برای هدایت تدریجی دندان های کج به موقعیت های صاف تر طراحی شده اند. تراز کننده ها به طور موقت قابل جا به جایی هستند تا خوردن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان های شما ساده تر و زمان بیشتری داشته باشد.

Ortho-Tain برای بیماران در تمام سنین

Ortho-Tain یک سیستم نو آورانه از درمان ارتودنسی بدون بریس است که شامل تراز کننده هایی است که به سرعت درمان دندان ها کمک می کنند تا صاف شوند و شامل گزینه های درمانی سفارشی هستند، این گزینه ها عبارت اند از:

Nite-Guide برای کودکان 5-7 ساله

دستگاه های Nite-Guide® شب ها استفاده می شوند و در اوایل اصلاح ناهماهنگی دندان ها کمک کرده و در صورت لزوم امکان انجام موفقیت آمیز تر ارتودنسی را فراهم می کنند.

Occlus-o-Guide

برای کودکان 8-12 ساله لوازم شفاف Occlus-o-Guide® می تواند جایگزین مناسبی برای بریس های ثابت برای کودکانی باشد که مشکلات مختلفی در زمینه دندانپزشکی دارند، در بسیاری از موارد، درمان فقط 4-10 ماه طول می کشد.

Ortho-Tبرای کودکان 12 سال به بالا، نوجوانان و بزرگسالان

یک راه حل ارتودنسی کاربردی و زیبایی شناختی برای کودکان بزرگ تر و بزرگسالان است و بسته به شدت مال اکلوژن، لبخند ها را در کمتر از 1-12 ماه صاف می کند.

Myobrace برای بیماران در تمام سنین

سیستم Myobrace یک سیستم نو آورانه و بدون بریس است که ترکیبی از درمان عملکردی خفیف و آموزش ارتودنسی برای رسیدگی به شرایطی است که منجر به مال اکلوژن می شود. طول دوره درمان به شدت شرایط هر بیمار بستگی دارد و موفقیت آن نیاز به استفاده روزانه از تراز کننده ها دارد، بیش از 20 سال تحقیق در مورد ارتودنسی خفیف عملکردی استوار است و با آموزش دندان ها و ساختار های دهان و دندان برای حفظ تراز مناسب، نتایج جامعی را ارائه می دهد.

منابع :

http://www.orthodoctor.ir/

https://www.orthoblog.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 646
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: