ارتودنسی کودکان چگونه انجام می شود؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی کودکان ویژگی های خاص خود را دارا می باشد که در این مقاله بر آنیم تا تفاوت ارتودنسی کودکان و بزرگ سالان را شرح دهیم و همچنین شما را با درمان های ارتودنسی در سنین پایین آشنا سازیم تا بهترین انتخاب را برای کودکان خود داشته باشید. در دوران کودکی بسیاری از ناهنجاری های دندانی فکی قابل تشخیص هستند؛و اما ارتودنسی در کودکان می تواند جنبه پیشگیرانه داشته باشد.

متخصص ارتودنسی کودکان چه کاری انجام می دهد؟

 متخصص ارتودنسی کودکان قصد دارد با به کارگیری انواع دستگاه ها و روش های درمانی، شکل و عملکرد لبخند کودک را بهبود بخشد. ارتودنتیست ها وظیفه نصب وسایل ثابت مانند بریس ها را دارند که از فشار ملایم برای انتقال دندان به موقعیت مناسب استفاده می کنند. هنگامی که کودک شما به یک متخصص ارتودنسی مراجعه می کند، او یک ارزیابی کامل از لقمه دندان و دندان را دریافت می کند. سپس، متخصص ارتودنسی تشخیص می دهد که کدام روش درمانی می تواند لبخند کودک شما را به بهترین وجه تقویت کند.

هزینه ارتودنسی کودکان چقدر است؟

 هر کودکی با چالش های منحصر به فرد ارتودنسی روبرو است، بنابراین هزینه مراقبت از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. به طور معمول، هزینه های درمان ارتودنسی به شدت وضعیت فرزند شما و مدت زمانی که او باید از بریس استفاده کند بستگی دارد. در تمرینات ما می فهمیم که درمان کودکان ارتودنسی می تواند بودجه خانواده شما را تحت فشار قرار دهد. ما گزینه های متنوعی برای تأمین مالی ارائه می دهیم که می تواند به مقرون به صرفه بودن هزینه های درمان کمک کند.

درمان ارتودنسی برای کودکان چیست؟

 چندین وسیله مختلف وجود دارد که برای اصلاح موارد ترازبندی و گزش در کودکان استفاده می شود. گزینه های درمان شامل دستگاه های ثابت مانند مهاربندها و دستگاه های متحرک مانند نگهدارنده ها و ترازهای شفاف است. برخلاف دستگاه های مورد استفاده در گذشته، دستگاه های ارتودنسی امروز بسیار کوچکتر و سبک تر هستند و حتی می توانند فلز کمتری را نشان دهند. متخصص ارتودنسی شما برای تعیین بهترین گزینه درمانی با شما و فرزندتان همکاری نزدیک خواهد کرد.

 مزایای ارتودنسی در کودکی

در صورتی که دوره ی درمان ارتودنسی در سنین پایین تر زیر نظر متخصص ارتودنسی شروع شود سبب خواهد شد تا در سنین بالاتر از آسیب های جدی تر جلوگیری شود و هم چنین درمان در سنین نوجوانی در زمان کوتاهتر و آسان تر امکان پذیرد؛ علاوه بر تمام موارد درمانی، ارتودنستی در کودکان باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود. ارتودنسی سبب می شود تا مشکلات و بیماری های دیگری که به سبب ناهنجاری های دهان و دندان در فرد ایجاد شده است بهبود یابد و یا به طور کامل رفع گردد.

لوازم ارتودنسی کودکان

انواع مختلفی از لوازم ارتودنسی برای اصلاح مسائل مربوط به فکین و دندان ها در کودکان وجود دارد. دستگاه های ثابت مانند براکت ها، و دستگاه های متحرک ارتودنسی مانند نگهدارنده ها، معمولا در ارتودنسی کودکان از براکت های رنگی و شاد استفاده می شود. ترکیب رنگ براکت ها این درمان را برای آن ها دوست داشتنی تر خواهد کرد، اما بزرگسالان به دلیل موقعیت های اجتماعی خاصی که دارند معمولا ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان را ترجیح می دهند.

چرا کودک نیاز به ارتودنسی دارد؟

کودکان ممکن است به دلایل مختلفی مانند دندان های کج، روی هم رفته، شلوغ و یا کلات نیاز پیدا کنند. در برخی موارد، مشکلات فک و دندان ناشی از افتادن زودهنگام دندان های شیری، تصادف یا عادت های غلطی مانند مکیدن انگشت شست است. اما در اغلب موارد این مشکلات ارثی بوده و در صورتی که یکی از اعضای خانواده تان قبلا ارتودنسی انجام داده باشد، احتمال اینکه کودک شما نیز به ارتودنسی نیاز پیدا کند زیاد خواهد بود.

منبع : مجله ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: