نکاتی در مورد انتخاب رنگ ارتودنسی دندان
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی رنگی از نظر بسیاری از افراد، ظاهر زیباتر و جذاب تری دارد. به خصوص کودکان و نوجوانان تمایل دارند که از رنگ های شاد و متنوعی برای ارتودنسی خود استفاده کنند و به این ترتیب به ارتودنسی دندان خود تنوع خوبی ببخشند؛ به علاوه می دانید که انتخاب رنگ کش های ارتودنسی، یک امر کاملا سلیقه ای است و این حق هر بیماری است که خودش رنگ کش های ارتودنسی دندانش را انتخاب کند. با این حال نکاتی در این زمینه وجود دارند که حائر اهمیت هستند؛ در نتیجه می توانند بیماران را در انتخاب رنگ ارتودنسی کمک کنند.

مثلا گفته می شود که بهتر است که رنگ ارتودنسی دندان با رنگ پوست افراد یا استایل آنها همخوانی و هماهنگی داشته باشد؛ یعنی اگر شما عادت دارید که یک رنگ خاص را بیشتر در استایل خود استفاده کنید؛ پس این موضوع را باید هنگام انتخاب رنگ ارتودنسی نیز مد نظر قرار دهید.

بیشتر بخوانید :

در ادامه نکاتی را با شما در میان می گذاریم که می توانند شما را در انتخاب رنگ ارتودنسی یاری کنند. این نکات عبارتند از:

سعی کنید از کش هایی به رنگ سفید یا کش های شفاف استفاده نکنید. اگر اصرار دارید که از کش رنگ سفید استفاده کنید؛ پس این نکته را در نظر داشته باشید که این کش ها خیلی زود رنگ می گیرند و کدر می شوند.

اگر از کش های به رنگ روشن استفاده می کنید؛ پس باید مصرف مواد خوراکی رنگی، مانند قهوه و چای را کاهش دهید و نظافت دندان هایتان را به خوبی رعایت کنید.

استفاده از کش های به رنگ زرد هم توصیه نمی شود؛ زیرا چنین کش هایی باعث می شوند دندان های شما زردتر از حالت واقعی آنها به نظر برسند.

همچنین کش هایی به رنگ قهوه ای یا به رنگ مشکی، ظاهر خوبی روی دندان های شما ندارند؛ زیرا از دور ممکن است این کش ها به صورت پوسیدگی ها یا کرم خوردگی هایی روی دندان ها به نظر برسند.

اگر کش ها پاره شوند، باید هر چه سریع تر به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید؛ زیرا این کش ها ارتباط مستقیمی با میزان نیروی وارده روی دندان ها دارند.

منبع : مجله ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: