ارتودنسی دندان سرامیکی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان سرامیکی ” به چه صورت است ؟ برای پاسخ به این پرسش، با ما همراه باشید.

ارتودنسی دندان سرامیکی

بریس های سرامیکی شبیه بریس های فلزی هستند؛ اما در آنها از براکت های شفاف یا به رنگ دندان استفاده می شود تا براکت ها و سیم های نقره ای یا متالیک.

بسیاری از افراد در هنگام مراجعه به ارتودنتیست برای ارتودنسی دندان های خود، بریس های سرامیکی را انتخاب می کنند. زیرا این نوع بریس ها بر روی دندان های شما نسبت به بریس های فلزی کمتر قابل توجه است.

بریس های سرامیکی دارای نقاط ضعفی نیز هستند. برای آگاهی از نحوه قرارگیری بریس های سرامیکی در برابر بریس های فلزی از نظر اثربخشی و هزینه آن ها، ادامه مطلب را بخوانید.

جوانب مثبت و منفی بریس های سرامیکی

در اینجا خلاصه ای از مزایا و معایب بریس های سرامیکی به ویژه در مقایسه با بریس های فلزی سنتی آورده شده است.

مزیت ها

بریس های سرامیکی نسبته به بریس های فلزی کمتر قابل مشاهده هستند.مواد سرامیکی به کار رفته در این بریس ها می تواند شفاف یا رنگ دندان باشد

بریس های سرامیکی،دندان ها را سریعتر از بریس های شفاف حرکت می دهند. بریس های سرامیکی حدود 18 تا 36 ماه طول می کشد تا دندان های شما را صاف کنند؛ اما در دیگر روش های معروف ارتودنسی، مانند Invisalign ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. حتی اگر دندان های شما نیاز به اصلاح زیادی نداشته باشند. همچنین، روشهای هم ترازی واضح در موارد شدید عدم انطباق یا سوانسداد موثر نیست.

شما می توانید رنگ های خود را انتخاب کنید:بریس های فلزی فقط در یک رنگ وجود دارند خاکستری (یا در صورت موجود بودن نقره ای براق فلزی)؛ اما بریس های سرامیکی تقریباً در هر رنگ قابل تصور موجود است.

آنها در آزمایشات تصویربرداری تداخلی ندارند:بریس های فلزی می توانند سیگنال ها را در آزمایشات تصویربرداری مختل کنند. بریس های سرامیکیتداخل سیگنال بسیار کمتری تولید می کند.

معایب

بریس های سرامیکیگرانتر از بریس های فلزی هستند: هزینه بریس های سرامیکی حداقل 1000 تا 2000 دلار بیشتر از بریس های فلزی است.

ممکن است باعث حساسیت لثه شوند: براکت های سرامیکی بزرگتر از بریس های فلزی هستند.این می تواند تمیز کردن اطراف بریس ها را دشوارتر کند.در صورتی که مسواک به مینا و خط لثه نرسد منجر به تورم لثه یا عقب رفتن لثه می شود.

دوامبریس های سرامیکی از بریس های فلز کمتر است: احتمال خراب شدن بریس های سرامیکی دو برابر بیشتر از بریس های فلزی است. این احتمال هم وجود دارد در روند برداشتن چسب نیز باعث آسیب به سطح دندان شما شود.

آن ها دندان ها را کندتر از فلز حرکت می دهند:از آنجا که شکننده تر هستند، مجبور به تعمیر بریس ها شکسته یا انجام تنظیمات افزایشی در هر قرار ملاقات می توانید روند صاف کردن را به تأخیر بیندازید.

ممکن است لکه دار شوند:اتصالات الاستیکی که سیم را به براکت ها نگه داشته اند می توانند به راحتی لکه دار شوند.

بیشتر بدانیم : ارتودنسی دندان های پیش





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1062
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: