شباهت و تفاوت جراحي لاغري با ليپوساكشن
نوشته شده توسط : رعنا

شباهت عمل ليپوساكشن و جراحي لاغري

هر دو عمل از لحاظ آمادگي پيش از عمل، بيهوشي و زمان ريكاوري و بهبودي مشابه هم هستند. در جاهايي كه برش ايجاد شده يا پوست شكافته شده، ممكن است جاي زخم به وجود آيد. براي مراقبت از اين جاي زخم، بايد چند روز را به استراحت مطلق اختصاص دهيد.

مقايسه جراحي لاغري و ليپوساكشن از لحاظ پايبندي به رژيم غذايي و توصيه هاي جراح

ما بعد از هر جراحي لاغري ( عمل اسليو معده ، عمل ساسي معده و...)  به بيمار يك برنامه غذايي ميدهيم كه بيمار ملزم به رعايت آن است. رژيم ابتدا آبكي است و پس از چندين هفته بيمار ميتواند با گذار از رژيم پوره اي و نرم، غذاهاي جامد را نيز بخورد. ما به بيماران ميگوييم كه مراقب خورد و خوراك خود باشند و ابدا پرخوري نكنند. زيرا امكان آسيب به معده و كش آمدن آن حتي بعد از عمل لاغري نيز وجود دارد.  بيماران آگاهي دارند كه چه مقدار بايد غذا بخورند تا معده خود را بزرگ نكنند يا به نتايج احتمالي ناشي از جراحي آسيب نرسانند.

بيماراني كه تحت ليپوساكشن قرار ميگيرند وظيفه دارند وزن ايده آل خود را حفظ كنند تا نتايج حاصل از ليپوساكشن برايشان دائمي باشد در غير اين صورت نتايج با شكست مواجه ميشوند و ممكن است در نواحي از بدن مثل بخش هايي از شكم دوباره چاق شود يا توده چربي تشكيل شود. حدود چهار هفته پس از عمل ليپوساكشن ، بروز تورم و كمي التهاب ميتواند طبيعي باشد. بيمار بايد به طور منظم ورزش كند و رژيم غذايي سالمي داشته باشد.

مقايسه ليپوساكشن و جراحي لاغري از نظر ميزان موفقيت عمل

ليپوساكشن ميتواند با شكست مواجه شود و اگر اينگونه شد نياز به تمديد عمل است تا چربي هاي ناحيه اي برداشته شوند. كه اين خطرناك است. زيرا هم شكم و بخش هايي كه دوباره تحت عمل قرار ميگيرند دستكاري مجدد ميشوند و هم بيمار دوباره تحت تاثير داروهاي بيهوشي قرار ميگيرند. اما عمل جراحي لاغري تقريبا هميشه موفقيت آميز است و امكان ندارد شخص دوباره به حالت سابق برگردد.

از بين ليپوساكشن و عمل جراحي لاغري كدام را انتخاب كنم؟

همانطور كه گفته شد ساكشن كردن چربي ها راه حل مناسبي براي لاغري نيست. زيرا اصلا كاربرد آن چيز ديگري است. مهمترين كاربرد و مزاياي عمل ليپوساكشن تنها آب كردن توده و بافت چربي بخش هايي از بدن است كه با ورزش و رژيم غذايي نتوانسته ايم چربي را در آن نواحي از بين ببريم. بنابراين كسي كه چاقي مفرط دارد نميتواند دل به عمل ليپوساكشن ببند. و بايد دست به دامان جراح لاغري شود تا عمل جراحي لاغري رويش صورت بگيرد.

عمل جراحي لاغري در يك دوره معقول شما را لاغر ميكند و تمام بيماري هايي كه ممكن است در اثر چاقي در شما شكل گرفته باشد را يكي پس از ديگري ريشه كن ميكند يا علايم آن ها را كاهش ميدهد. از همه مهمتر اين عمل درصد موفقيت بالايي دارد و تقريبا شما را به صورت دائمي لاغر ميكند.

بنابراين اگر چربي موضعي و ناحيه داريد بهترين عمل لاغري براي شما عمل ليپوساكشن است. و اگر با چاقي مفرط تمام بدن مواجه هستيد، بهترين عمل لاغري براي شما جراحي چاقي است كه توسط متخصص جراحي لاغري  صورت مي‌گيرد.





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 662
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: