چگونه مي توان از افتادن پوست پس از جراحي هاي لاغري جلوگيري كرد؟
نوشته شده توسط : رعنا

با وجودي كه افتادگي پوست بخشي طبيعي در فرآيند كاهش وزن زياد مي باشد، اما مي توان در برخي از موارد، با انجام اقداماتي از افتادن و شل شدن پوست جلوگيري كرد.

ورزش 

به گفته پزشكان، ورزش پس از جراحي لاغري به روش لاپاراسكوپي يكي از بهترين روش هاي پيشگيري از افتادگي پوست است. البته نمي توان گفت بيمار در كاهش وزن به همراه ورزش، هيچگونه افتادگي و شل شدگي پوست را تجربه نخواهد كرد ولي حركات ورزشي براي رفع افتادگي شكم و سفت شدن عضلات بسيار مفيد هستند.

تمرينات قدرتي و انعطافي را به برنامه ورزشي تان بيافزاييد. تمرينات قدرتي به فرم دهي عضلات، و  ورزش هاي انعطافي به خم شدن و راحتي مفاصل كمك مي كنند. بهتر است در هر جلسه، براي اثرگذاري بيشتر، تركيبي از همه ي اين تمرين ها را انجام دهيد.

كاهش تدريجي وزن

در واقع كاهش وزن سريع، رابطه مستقيمي با افتادگي پوست دارد به همين دليل سعي كنيد تا هر هفته بيش از يك تا نهايتا دو كيلوگرم وزن كم نكنيد تا پوست بدن فرصت جمع شدن را داشته باشد. همانطور كه قبل تر گفته شد، عمل اسليو معده به دليل تدريجي بودن كاهش وزن كمتر از ساير انواع جراحي هاي لاغري موجب افتادگي پوست مي شود.

مراقبت از پوست

با بالا رفتن سن، كلاژن و الاستين به طور طبيعي قدرت خود را از دست خواهند داد. به همين دليل كاهش وزن در سنين جواني، كمتر موجب افتادگي پوست مي شود زيرا بدن قابليت بازگشت به حالت قبل را دارد. البته ميزان كلاژن موجود در پوست مي تواند ژنتيكي باشد.

رسيدگي و مراقبت شما از پوست بدن مي تواند تحمل پوست را در برابر افتادگي افزايش دهد. نور مستقيم خورشيد و سيگار مي توانند بر كلاژن سازي پوست اثر منفي داشته باشد به همين علت بهتر است از اين دو دور بمانيد.

جراحي زيبايي پوست

با اينكه انجام موارد بالا مي تواند مفيد واقع شود اما حقيقت اين است كه پس از كاهش بيش از ۵۰ كيلوگرم از وزن بدن با روش هاي طبيعي و غير طبيعي لاغري، بايد انتظار مقدار كمي افتادگي پوست را داشت.

جراحي زيبايي پوست براي برداشتن و حذف پوست هاي اضافه و شل بدن انجام مي شود. به عنوان مثال ابدومينوپلاستي پس از جراحي لاغري از شايع ترين جراحي هاي زيبايي پوست است. اين طبيعي است كه نگران جاي بخيه ها بعد جراحي ابدومينوپلاستي باشيد اما يك جراح پلاستيك ماهر، مي تواند اين بخيه ها را در انحناي بدن قرار مي دهد تا كمتر ديده شوند.

براي كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد.





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: