راهنماي ورزش در مراحل مختلف جراحي لاغري
نوشته شده توسط : رعنا

مهمترين اقدام كانديد جراحي لاغري، بالا بردن آمادگي جسماني قبل و بعد از جراحي لاغري است كه موجب شرايط بهتر قلب و عروق و كاهش احتمال بروز عوارض مي شود.

      قبل از جراحي لاغري 

كاهش وزن را هدف اوليه برنامه ورزشي تان قرار دهيد. چربي هاي اضافي بدن مي توانند جراحي لاغري (عمل اسليو معده، عمل ساسي معده و...) را چالش برانگيز تر كنند. در واقع اكثر جراحان معتقدند كه بيمار بايد قبل از جراحي مقداري از وزن خود را كم كند.

انجام تمرينات هوازي براي بهبود سلامت قلب، كاهش وزن و كمك به كاهش چربي هاي اضافي قبل از جراحي لاغري.

     پس از جراحي لاغري

در صورتي كه به هر دليلي دچار عوارض و مشكلات فيزيكي پس از جراحي لاغري شُديد، به متخصص جراحي لاغري خود مراجعه كرده و به دستورات وي درباره تغيير در برنامه ورزشي عمل كنيد. تا ۴ هفته پس از جراحي لاغري، روي ورزش هاي كششي، تنفس عميق و بازگشت به فعاليت هاي طبيعي و روزانه خود تمركز نماييد.

در صورتي كه جراحي از نوع لاپاراسكوپي باشد مي توانيد تمرينات ورزشي را با توجه به آستانه درد خود، از دو هفته پس از جراحي آغاز كنيد. البته بهتر است قبل از شروع هر تمريني، با جراح خود مشورت كنيد. اگر جراحي لاغري از نوع عمل باز بوده باشد، بهبودي تان ممكن است چند هفته بيشتر طول بكشد. موارد زير راهكار هايي براي بيماران عمل باز مي باشد:

طي ۶ هفته اول از بلند كردن وسايل سنگين خودداري كنيد و با در نظر گرفتن آستانه دردتان ورزش كنيد.

از ۸ تا ۱۲ هفته پس از جراحي از انجام ورزش هاي شكمي بپرهيزيد (به زخم ها فرصت دهيد تا بهبود يابند). پرهيز از انجام اين چنين تمريناتي، احتمال ابتلا به فتق هاي شكمي را كاهش مي دهد.

مقدار كالري دريافتي را كاهش دهيد. هفته ها و حتي ماه هاي اوليه پس از جراحي لاغري، بيماران بايد روزانه كمتر از ۵۰۰ كالري مصرف كند. (جراح برنامه غذايي و دستورالعمل هاي دقيقي به بيمار مي دهد). كاهش قابل توجه كالري دريافتي مي تواند موجب خستگي مفرط بيمار شود به همين دليل بهتر است از انجام ورزش هاي شديد خودداري شود. با كاهش وزن و افزايش آمادگي جسماني، مي توانيد كالري دريافتي را كمي افزايش داده و شدت تمرين هايتان را بالا ببريد. به اين منظور بهتر است از دستورالعمل هاي پزشك خود پيروي كنيد.





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 685
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: