چگونه مي توان از بروز عوارض اسليو معده جلوگيري كرد؟
نوشته شده توسط : رعنا

جراحي اسليو معده نيز هر جراحي لاغريباي پس معده ، عمل ساسي معده و.....) درگري عوارضي دارد، كه مي توان با رعايت نكات زير احتمال بروز آن را به حداقل رساند.

رژيم غذايي 

رژيم غذايي بعد از عمل اسليو معده به مايعات رقيق محدود مي شود. پس از مرخص شدن، بيمار مي تواند از مايعات غليظ تري استفاده كند. سپس خوردن وعده هاي كوچك غذاهاي پوره يا له شده آغاز مي شود. حتي پس از آنكه بيمار توانايي و اجازه ي خوردن غذاهاي غيرپوره اي را نيز پيدا كند، مقدار كالري دريافتي وي بايد به طرز چشمگيري كاهش يابد، زيرا معده ي جديد بسيار كوچك شده و ظرفيت سابق را ندارد. بيمار مجبور است ميزان كمي غذا بخورد، لقمه هاي كوچك بگيرد و غذا را كاملا بجود.

مراقبت از جاي بخيه

پزشك ممكن است به شما توصيه كند كه تا ۴۸ ساعت پس از جراحي از دوش گرفتن و تا ۴ هفته از رفتن در وان حمام، استخر و جكوزي بپرهيزيد. پانسمان بايد تا ۴۸ ساعت پس از جراحي كاملا خشك باشد. شايد پزشكتان توصيه كند كه پانسمان رويي را پس از ۴۸ ساعت برداريد. در زير آن چسب جراحي وجود دارد كه به مرور زمان مي افتد. از دستورالعمل هاي پزشك براي تميز كردن جاي زخم و بخيه ها كمك بگيريد. رسيدگي به جاي زخم از مهمترين نكات مراقبت بعد از عمل اسليو معده است

فعاليت هاي فيزيكي

پزشك دستورالعمل هايي درباره زندگي شخصي بيمار به غير از فعاليت هاي فيزيكي به وي مي دهد. ورزش بعد از عمل اسليو نقش بسيار مهمي در سلامت و جلوگيري از افتادن پوست بيمار دارد. به احتمال زياد پس از جراحي اسليو معده، مدت زيادي طول نمي كشد كه  از تخت بيرون آمده وشروع به راه رفتن مي كنيد. با اين حال بايد تا مدتي از انجام فعاليت هاي فيزيكي شديد خودداري كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد.





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 708
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: