عمل ديابت، آيا عمل لاغري ديابت نوع ۲ را درمان مي‌كند؟
نوشته شده توسط : رعنا

ديابت يكي از عمده بيماري‌هايي است كه در افراد چاق ديده ميشود. چاقي يكي از ريسك فاكتورها يا عوامل خطرهاي بزرگ براي ابتلاء به اين بيماري مزمن است. بيماراني كه ديابت نوع ۲ دارند بايد در طولاني مدت همواره بيماري خود را كنترل كنند تا عوارض آن به بخش هاي مختلف بدن آسيب وارد نكند. چندسالي است كه زمزمه درمان قطعي ديابت نوع ۲ با كمك عمل جراحي لاغري شنيده مي شود و ميگويند اين عمل ميتواند باعث كاهش يا حتي درمان چاقي و ديابت شود.

عمل ديابت : چاقي چگونه به ديابت كمك مي كند؟ 

در حالت نرمال يعني زماني كه همه چيز عادي است و وزن هم در محدوده نرمالي قرار دارد، سلول ها با هورمون انسولين (متولي پخش فراورده هاي قندي= گلوكوز!!) تعامل خوبي دارند و در پاسخ به فرامين و اثرات انسولين، عملكرد خوبي از خود نشان ميدهند. اما اگر وزن زياد شود و در واقع چاق شويم، به دليل تغييرات ايجاد شده در بدن، سلول ها مثل سابق تحت تاثير انسولين قرار نميگيرند و نسبت به آن حساس ميشوند. تا جايي كه هيچ تاثيري از اين هورمون نميپذيرند. نتيجه اين ميشود كه قند و گلوكوز در خون بيشتر ميشود و ديابت شديدتر ميشود.

آيا من كانديد مناسب عمل لاغري هستم؟

اگر شاخص توده بدني شما يا همان BMI بالاي ۴۰ است و يا اگر همين شاخص بالاي ۳۵ است اما از برخي بيماري هاي مرتبط با چاقي مثل ديابت و فشار خون بالا و .. رنج ميبريد، احتمالا بهترين كانديد عمل لاغري خواهيد بود و ميتوانيد مشكل ديابت خود را به كلي درمان كنيد. (در اغلب موارد).

بهترين عمل جراحي لاغري براي درمان چاقي و ديابت نوع ۲ چيست؟

همه روش هاي جراحي لاغري از بالون معده گرفته تا تكنيك هاي پيچيده باي پس روده ميتوانند به كاهش وزن موثر كمك كنند. اما شواهد و نتيجه تحقيقات مختلف نشان ميدهد از ميان تمام روش هاي جراحي چاقي، ۳ روش زير بهترين نتيجه را در درمان قطعي ديابت نوع ۲ دارند:

  • عمل جراحي لاغري باي پس معده
  • جراحي آستين معده
  • عمل لاغري باي پس روده
  •       عمل ساسي معده

ميزان درمان ديابت با عمل جراحي لاغري چقدر است؟

در ميان همه عمل هاي لاغري، عمل باي پس و اسليو معده به دليل تأثير مثبت بيشتر بر بيماران ديابتي، بيشتر از ساير روش هاي لاغري به رسميت شناخته مي شوند. در همين خصوص يك مطالعه در آمريكا روي ۲۰ هزار بيماري كه تحت عمل لاغري باي پس معده قرار گرفته بودند انجام شد و مشخص شد حدود ۸۴ درصد بيماران، ديابتشان درمان شده، قند خونشان بهبود يافته و نيازشان به مصرف داروهاي ديابت كاهش يافته يا حتي مرتفع شده است.

براي كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد. 





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: