بهبود آپنه خواب
نوشته شده توسط : رعنا

آیا تا به حال از آپنه خواب ناشی از چاقی چیزی شنیده اید؟

علت ایجاد خفگی در خواب یا همان آپنه انسدادی، افتادن بافت نرم گلو و در نتیجه قطع تنفس به صورت موقتی می باشد. این بافت نرم گلو در افراد چاق ضخامت بیشتری دارد و از این رو این افراد مستعد ابتلا به آپنه خواب ناشی از چاقی می باشند.

 

تنفس می تواند با یک نفس عمیق یا تکان شدید بدن به حالت قبل برگردد. عدم درمان آپنه خواب ناشی از چاقی ممکن است با بیماری هایی مانند فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم، حملات قلبی و سکته مغزی مرتبط باشد

چاقی یکی از مهمترین علل ابتلا به آپنه خواب انسدادی است شما میتوانید با انجام جراحی لاغری از شر این موضوع راحت شویدعلت ایجاد خفگی در خواب یا همان آپنه انسدادی، افتادن بافت نرم گلو و در نتیجه قطع تنفس به صورت موقتی می باشدهزینه عمل اسلیو را معمولا افراد شخصا پرداخت میکنند و بیمه مبلغی را پرداخت نمیکند با توجه به اینکه اگر bmi بدنتان تا یه حدی بالا باشد آنوقت بیمه مقداری از هزینه اسلیو معده را پرداخت میکنداین بافت نرم گلو در افراد چاق ضخامت بیشتری دارد و از این رو این افراد مستعد ابتلا به آپنه خواب ناشی از چاقی می باشندشما میتوانید با مراجعه به یک جراح لاغری از کم و کیف ماجرا با خبر شوید.

تنفس می تواند با یک نفس عمیق یا تکان شدید بدن به حالت قبل برگردد. عدم درمان آپنه خواب ناشی از چاقی ممکن است با بیماری هایی مانند فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم، حملات قلبی و سکته مغزی مرتبط باشد.

 

حدود ۸۵ درصد از افرادی که به آپنه خواب مبتلا هستند، از چاقی رنج می برند. جالب است که بدانید، این اختلال در ۲۵ درصد از مردان و نزدیک به ۱۰ درصد از زنان رخ می دهد. همچنین این بیماری ممکن است همه گروه های سنی را درگیر کند ولی اکثرا در افراد بالای ۴۰ سال و دارای اضافه وزن رخ می دهد.

خطرات آپنه خواب ناشی از چاقی

فشار خون بالا

خستگی و خواب آلودگی روزمره

افزایش احتمال بیماری های قلبی عروقی

بیماری های چشم

دیابت نوع ۲

 

سندروم متابولیک





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: