آیا جراحی لاغری درد دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری ، عملی مهم با درجات مختلف پیچیدگی است، به همین دلیل طبیعی است که بیمار در روز های اولیه پس از جراحی لاغری دچار خستگی مفرط، حالت تهوع، استفراغ، بی خوابی، درد حاصل از جراحی، ضعف، سرگیجه خفیف، درد در هنگام خروج باد معده (چه از راه دهان و چه از راه مقعد) و تحولات روحی باشد.

با این حال، می توانید مطمئن باشید که تامین احساس آرامش و تسکین درد بیمار، پس از جراحی لاغری یکی از اولویت های کارکنان بیمارستان می باشد. به همین دلیل پرستاران بیمارستان تا حد مجاز می توانند برای تسکین دردتان به شما مسکن تزریق کنند.

 

علت درد پس از جراحی لاغری

بیشتر جراحی های لاغری به وسیله جدیدترین روش جراحی لاغری یعنی روش لاپاراسکوپی انجام میگیرد و از این رو مدت ماندن در بیمارستان و درد بیمار بسیار کمتر از جراحی های باز می باشد. با این حال بیمار بیشترین درد را در اطراف جای بخیه جراحی لاغری حس می کند که پزشک معده را از آنجا بیرون آورده است. این زخم اغلب در سمت چپ، زیر قفسه سینه قرار دارد.

اینکه بیشترین درد در این نقطه حس می شود، کاملا طبیعی است. از آنجایی که هنگام در آوردن معده طی اسلیو معده به این برش فشار وارد شده و اغلب کش می آید، فیبر های عضلانی پاره می شود و اغلب منجر به کبودی می شود. همین امر منجر به درد بعد از اسلیو معده می شود.

طی مراحل بای پس معده ، نقطه آناستوموز (محل تلاقی روده با معده جدید) معمولا با بخیه یا استاپلر دورانی دوخته می شود. این استاپلر ها بزرگ هستند و برای وارد کردن آنها از برش ایجاد شده، نیاز به باز کردن برش سمت چپی سینه وجود دارد. وارد کردن و خارج کردن این دستگاه بخیه می تواند موجب کش آمدن ماهیچه ها و در برخی موارد کبودی شود.

از آنجایی که در جراحی بای پس و اسلیو معده برش ها کمی بزرگتر خواهند بود، امکان دارد که این دو جراحی بیش از حلقه معده ایجاد درد کنند

 




:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 743
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: