5 فايده انجام عمل بالون معده
نوشته شده توسط : رعنا

“من اضافه وزن زيادي دارم و دوست دارم خيلي زود وزن كم كنم، ميگن عمل جراحي لاغري كلي از من وزن كم ميكنه و خيلي هم مطمئنه، اما من از عمل كلا ميترسم. از طرفي ديگه نميتونم با رژيم لاغري و ورزش خودم رو آزار بدم بايد چكار كنم؟

توصيه هر متخصص جراحي لاغري  به اين افراد انجام عمل بالون معده است. اين عمل فوايد زيادي دارد، كه به طور خلاصه ما در اين مقاله 5 فايده انجام آن را ليست كرده ايم.

۱. نياز به عمل جراحي ندارد 

برخلاف عمل هاي جراحي لاغري ما در بالون گذاري از هيچ وسيله جراحي استفاده نميكنيم بلكه تنها از يك لوله باريك و دراز به نام آندوسكوپ بهره ميبريم. براي اينكار به بيمار آرامبخش ميزنيم تا كاملا ريلكس شود. سپس لوله آندوسكوپ كه حاوي بالون و يك دوربين در سر لوله است از طريق دهان و مري وارد معده ميشود.

۲.  موقتي است و بالون برداشته ميشود.

همانطور كه گفته شد ما بالون را نهايتا تا ۶ ماه در معده نگهداري ميكنيم و بعد از آن بايد بالون را از معده در برداريم. در مقاسيه با عمل جراحي لاغري اين يك مزيت خوب محسوب ميشود. زيرا اغلب عمل هاي لاغري غيرقابل بازگشت هستند. اما اين عمل اينگونه نيست. براي مثال در عمل اسليو معده يا ساسي باي پس معده  زماني كه بخشي از معده برداشته شد و از بدن بيرون آمد، ديگر نميتوان آن بخش را حتي بعد از چند ساعت دوباره پيوند زد و تا آخر عمر بايد به همان شكل با سيستم گوارش جديد خود كنار بياييد.

3.هزينه بالون بسيار كمتر از عمل جراحي لاغري است

به طور معمول هزينه عمل جراحي لاغري بيشتر از ۱۰ ميليون تومان است، اما هزينه چندان زياد نيست و نسبت به جراحي به شدت هزينه كمتري دارد.

۴. اگر واجد شرايط عمل لاغري نيستيد ميتوانيد بالون بگذاريد

هرچند كه بهترين روش لاغري انجام عمل جراحي است، اما بايد به اين نكته هم توجه كرد كه هر كسي شرايط انجام عمل لاغري را ندارد. براي اينكه كانديد مناسبي باشيد حتما لازم است كه از هر لحاظ واجد شرايط تعيين شده باشيد. براي مثال بايد شاخص توده بدني بالايي داشته باشيد، از اضافه وزن بيشتر از ۴۵ كيلو رنج ببريد و ….

۵. كاهش وزن با بالون واقعا زياد است

همه ميدانيم كه بهترين روش لاغري انجام عمل جراحي است. اما انجام بالون گذاري دست كمي از جراحي ندارد. هرچند كه ميزان كاهش وزن در بالون معده كمتر از عمل جراحي است اما شما با اين روش ميتوانيد مقدار زيادي از اضافه وزن خود را كم كنيد. ميزان كاهش وزن با اين روش به طور ميانگين ۱۰ تا ۲۵ كيلوگرم است





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 800
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: