جراحی پروستات برای چه افرادی توصیه می شود؟
نوشته شده توسط : رعنا

غده پروستات در ناحیه تناسلی مردان واقع شده است و نقش بسیار حیاتی و مهمی در تولید مثل دارد. اما گاهی این عضو مهم دچار مشکل می شود. راه های مختلفی برای درمان پروستات بسته به شرایط فرد و شدت مشکل وجود دارد. انواع بیماری های پروستات معمولا با داروهای آنتی بیوتیک درمان می شوند اما برای درمان سرطان پروستات معمولا باید جراحی انجام شود. جراحی های پروستات عبارتند از: پروستاتکتومی و جراحی لیزری پروستات.

جراحی پروستات برای چه افرادی توصیه می شود؟

بسته به نوع بیماری و شرایط جسمی بیمار، عمل پروستات با اهداف مختلفی انجام می شود. به طور مثال اگر فرد با سرطان پروستات مواجه باشد، هدف پزشک در طی جراحی برداشتن و خارج کردن غده سرطانی است تا پروستات عملکرد قبلی خود را باز پس بگیرد. علائمی که نشان می دهد فردی نیاز به جراحی پروستات دارد شامل موارد زیر می شود:

  • احتباس حاد ادرار: افرادی که به دلیل رشد پروستات تجربه ناتوانی در دفع ادرار را تجربه کرده ‌اند، باید تحت درمان جراحی پروستات قرار گیرند تا مشکل آنها برطرف شود.
  • عفونت ‌های مکرر دستگاه ادراری: عفونت در دستگاه ادراری مردان می‌ تواند ناشی از شرایط انسدادی باشد. در صورت تکرار دوره ‌های عفونی، جراحی پروستات اندیکاسیون مناسب خواهد بود.
  • خونریزی در ادرار: وجود خون در ادرار ممکن است از ناحیه پروستات باشد. این خونریزی گاهی می ‌تواند به کم‌ خونی منجر شده و لخته خون می ‌تواند جریان ادرار را مسدود کند. در این حالت‌ ها، مداخله جراحی ضروری خواهد بود.
  • اختلال در عملکرد کلیه: حضور ادرار در مثانه پس از دفع ادرار می‌ تواند به آسیب مزمن کلیه منجر شود. زمانی که اندازه پروستات بسیار بزرگ باشد، ممکن است جریان ادراری از کلیه ‌ها مسدود شود و نارسایی کلیه ایجاد شود.

آیا بعد از جراحی پروستات امکان باروری وجود دارد؟

معمولا بعد از جراحی پروستات دیگر انزال رخ نمی دهد؛ در نتیجه امکان باروری به شدت کاهش پیدا می کند. برای همین اهمیت دارد که قبل از اقدام به جراحی، متخصص ارولوژی بیمار را از عوارض عمل به خوبی آگاه کرده و همه جزئیات به وی توضیح داده شود تا مطمئن شود که انتظارات او با واقعیت هماهنگ هستند.

آیا عمل پروستات درد دارد؟

خود جراحی پروستات هیچگونه دردی ندارد. البته لازم به ذکر است که بعد از به هوش آمدن ممکن است با قرار دادن پروب در محل مورد نظر، کمی احساس درد و ناراحتی کنید. متاسفانه، استفاده از سونداژ موقت الزامی است و نمی ‌توان از ادامه ادرار در دوره پس از عمل جلوگیری کرد. اما کاری که می‌ توان برای تسکین درد انجام داد، استفاده از مسکن داخل وریدی است که به حداقل رساندن این ناراحتی کمک می ‌کند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: