چگونه می توانیم BMI را کاهش دهیم؟
نوشته شده توسط : رعنا

چگونه می‌ توان بهترین راه‌ ها را برای کاهش BMI پیش گرفت؟ با اعمال تغییرات کوچک به سمت یک سبک زندگی سالم، می ‌توانید به تدریج BMI خود را کاهش دهید.

برنامه غذایی منظم و اصولی

برنامه غذایی سالم و منظم یکی از بهترین راه‌ ها برای کاهش BMI است. ایجاد تغییرات کوچک در رژیم غذایی به سمت یک سبک زندگی سالم، اقدامی کوچک و موثر است. مثلا هر روز می‌ توانید یک تغییر کوچک ایجاد کنید. مثل کاهش مصرف قند یا افزایش میزان مصرف آب. اضافه کردن سبزیجات و فیبر به رژیم غذایی و کاهش مصرف قندها اقدامات مثبتی هستند.

از رژیم ‌های لاغری افراطی خودداری کنید

رژیم های لاغری سخت برای مدت طولانی موثر نیستند و ممکن است به جای دست ‌یافتن به شاخص توده بدنی (BMI) سالم، باعث بازگشت وزن شوند. رژیم‌ های کنترل کالری و متوازن بهترین راه برای دستیابی به BMI سالم و حفظ آن برای مدت طولانی هستند. انتخاب غذاهای سالم ‌تر، کاهش حجم وعده‌ های غذایی و کاهش مصرف غذاها و نوشیدنی ‌های پرکالری، راه‌ های ساده ‌ای هستند که به شما کمک می‌ کنند به شاخص توده بدنی متعادل و سالم دست پیدا کنید.

انجام دادن عمل های لاغری

در حال حاضر تعداد زیادی از افراد به دنبال راهکارهای لاغری موثر می‌ گردند. به نظر می ‌رسد داشتن بدنی متناسب و سبک زندگی سالم، شامل رژیم غذایی مناسب، تمرین ‌های مقاومتی و کاردیو و خواب به موقع، رازی برای دستیابی به این هدف می ‌باشد. با این وجود، حقیقت این است که ژنتیک تاثیر بسزایی در این مسیر دارد و حتی با انجام تمامی اقدامات صحیح، ممکن است به نتیجه دلخواه نرسیده و استایل مورد نظر خود را به ‌دست نیاورید.

اکنون، می‌ توانید از انواع عمل لاغری مانند بای پس معده یا بادی اسکالپ برای کاهش چربی و افزایش عضله در نقاط خاصی از بدن خود، همچون شکم و منطقه پهلو، بهره‌مند شوید. در صورتی که به این اقدامات فکر می ‌کنید، مهم است بدانید گزینه‌ های خوبی در دسترس دارید.

اکثر عمل‌ های لاغری، مانند اسلیو معده و بای پس معده، تغییراتی در ساختار معده ایجاد می ‌کنند. به همین دلیل، برای انجام این عمل‌ ها نیاز است که BMI (شاخص توده بدنی) بالاتر از ۳۵-۴۰ باشد. به این معنا که شما با اضافه وزن مفرط روبرو باشید. همچنین، داشتن بیماری ‌های مزمن ناشی از چاقی، از جمله فشار خون و دیابت، نیز از معیارهای مهمی است که متخصصان پیش از جراحی‌ ها به آن توجه می‌ کنند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: