ایمپلنت فوری چیست و نصب آن چه مراحلی دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

ایمپلنت های فوری که با نام ایمپلنت های یک روزه نیز شناخته می شوند، ایمپلنت های دندانی هستند که بلافاصله پس از کشیدن دندان می توانند در جای دندان از دست رفته قرار بگیرند. در این روش نیازی به دوره انتظار چند ماهه برای بهبودی جای دندان وجود ندارد و در کوتاهترین زمان ممکن جای خالی دندان پر می شود.

کاربردهای رایج ایمپلنت فوری دندان

از ایمپلنت دندان یک روزه می توان برای درمان مشکلات دندانی مختلفی استفاده کرد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

  • ایمپلنت های فوری می توانند جایگزین یک دندان از دست رفته شوند.
  • می توان از ایمپلنت های یک روزه به عنوان جایگزینی چندین دندان از دست رفته به صورت جداگانه یا به عنوان بریج دندان یا پروتز استفاده کرد. با ایمپلنت فوری دندان عملکرد دندان ها و زیبایی آنها در کوتاه ترین زمان بهبود می یابد.
  • در موارد که دندان به طور کامل از دست رفته باشند، می توان از ایمپلنت‌ های فوری برای جایگزین کردن همه دندان های از دست رفته به طور کامل استفاده کرد. این روش تنها در یک روز مجموعه جدیدی و یک دست از دندان های یک فک یا هر دو فک را در اختیار بیماران قرار می دهد.

مراحل نصب ایمپلنت فوری دندان

برای نصب ایمپلنت فوری دندان باید مراحل زیر را طی کرد:

مشاوره ایمپلنت دندان

در اولین ویزیت، تیم دندانپزشکی سلامت دهان و دندان و سابقه پزشکی بیمار را بررسی می کند و برای ارزیابی وضعیت استخوان فک و ساختارهای اطراف، عکس های اشعه ایکس یا سی تی اسکن می گیرد.

کشیدن دندان و کاشت پایه ایمپلنت دندان

بعد از بررسی وضعیت دهان و دندان، دندان مورد نظر کشیدن می شود و در همان روز کاشت فوری ایمپلنت انجام می شود. پایه ایمپلنت فوری در محل دندان خارج شده، قرار داده می شود و به طی یک دوره به استخوان فک جوش می خورد و محکم می شود.

نصب تاج موقت دندان

در بیشتر موارد پس از کاشت یک تاج یا پل موقت به پایه ایمپلنت متصل می شود. نصب این روکش موقت باعث می شود که پایه ایمپلنت کاشته شده، زیبایی و عملکرد دندان را مختل نکند.

جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک

با گذشت زمان، ایمپلنت از طریق فرآیندی به نام osseointegration با استخوان فک ترکیب می‌شود. این فرایند پایداری و طول عمر ایمپلنت را بیشتر می کند.

قرار دادن تاج دائمی دندان

زمانی که استخوان فک با پایه ایمپلنت به طور کامل جوش خورد، وقت آن رسیده است که تاج دائمی دندان را نصب کرد.

منبع: bestdentists.ir





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: