معرفی انواع ارتودنسی نامرئی
نوشته شده توسط : رعنا

خیلی از افراد به دلیل نمایان بودن دستگاه ارتودنسی موقع خندیدن و ظاهر نازیبایی که برای فرد ایجاد می کند، از درمان خود منصرف می شوند. به همین دلیل با پیشرفت علم، ارتودنسی جدیدی با نام ارتودنسی نامرئی به وجود آمده است که انواع مختلفی دارد. این نوع ارتودنسی دندان به دلیل تقاضای زیاد بزرگسالان، به یکی از ئرمان های رایج ارتودنسی تبدیل شده است. ارتودنسی نامرئی انواع مختلفی دارد که در ادامه به توضیح هر یک از این دستگاه ها می پردازیم.

ارتودنسی سرامیکی با براکت های همرنگ دندان

در این نوع درمان، از براکت های سرامیکی و همرنگ دندان به جهت ردیف کردن دندان ها استفاده می شود. این روش ارتودنسی دارای استحکام و زیبایی بالایی است و هیچ مشکلی برای زبان یا گفتار بیمار ایجاد نمی‌ کند. از این روش می‌ توان به ‌طور گسترده برای بهبود استحکام و زیبایی دندان‌ ها استفاده نمود. اما این براکت ها ممکن است به دلیل رنگ شفاف و سفید رنگی که دارند، بیشتر از نوع فلزی در معرض تغییر رنگ قرار بگیرند. به همین جهت رعایت بهداشت دندان ها در این ارتودنسی بسیار با اهمیت تر است.

ارتودنسی لینگوال و یا پشت دندانی

در ارتودنسی پشت دندانی همانطور که از نامش پیداست، دستگاه ارتودنسی به پشت دندان های فک بالا و پایین بیمار متصل می شود. به دلیل سخت بودن نصب این براکت ها در پشت دندان ها و نیازمند تخصص بالا بودن آن، معمولا متخصصان ارتودنسی، استفاده از این دستگاه را توصیه نمی کنند. این ارتودنسی می تواند باعث زخم کردن زبان هم شود. به دلیل تمام موارد گفته شده در بالاتر، هزینه ارتودنسی پشت دندانی به نسبت سایر روش های ارتودنسی نامرئی بیشتر است.

ارتودنسی متحرک نامرئی با پلاک های شفاف

این ارتودنسی با نام ارتودنسی اینویزیلاین نیز شناخته می شود. در این درمان ارتودنسی، از پلاک های شفاف و بی رنگ متحرکی برای درمان ناهنجاری های دندانی استفاده می شود. این پلاک ها را می توان به مدت حداکثر 2 ساعت در روز از دهان خارج کرد. این پلاک ها برای درمان همه ناهنجاری های دندانی و فک قابل استفاده نیست؛ بلکه برای مشکلات خفیف تا متوسط دندانی کاربرد دارد.

انتخاب هر یک از این روش ها برای بیمار به عهده بهترین متخصص ارتودنسی است. اما متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی چه فرقی می کند؟ دندانپزشک عمومی بیشتر درمان‌ های مربوط به سلامت دهان از قبیل درمان پوسیدگی، پر کردن دندان، کشیدن دندان، درمان عفونت لثه، روکش کردن دندان و باندینگ کامپوزیت را انجام می ‌دهد.

از سوی دیگر، متخصص ارتودنسی دارای تخصص خاص در زمینه درمان‌ های ارتودنسی است و تاکید او بیشتر بر روی اصول ارتودنسی و درمان ‌های مرتبط با ناهنجاری ها و مشکلات دندان است.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: