رژیم لاغری سریع شوک و آب درمانی چگونه به لاغری افراد کمک می کنند؟
نوشته شده توسط : رعنا

در دنیای امروز، تعداد زیادی از ما با چالش‌ های مختلفی در زمینه تغذیه و سلامت رو به‌ رو می ‌شویم. از یک سو، ممکن است بخواهیم وزن خود را به منظور شرکت در مراسم و یا مناسبتی به صورت سریع کاهش دهیم تا به اهداف سلامتی و زیبایی ‌مان برسیم. رژیم آب درمانی و رژیم شوک یکی از انواع این رژیم های سریع لاغری هستند که می توانید از آنان استفاده کنید. این رژیم‌ ها با اصول و روش‌ های خاص خود به بهبود وضعیت فیزیکی و روحی افراد می ‌پردازند.

رژیم لاغری با آب چه نقشی در لاغری افراد دارند؟

در این رژیم لاغری، وعده های غذایی افراد محدود به آب می شود. رژیم آب درمانی ادعا می کند که علاوه بر لاغری سریع، می تواند به عنوان یک رژیم تصفیه کننده و پاک کننده نیز عمل کند و به بهبود و کنترل برخی از مشکلات بدن بپردازد. در این رژیم، تنها مواد غذایی مجاز آب است و کالری دریافتی صفر می باشد. انواع مختلفی از رژیم آب وجود دارد، اما نقطه مشترک آنها تنها مصرف آب و حذف دیگر مواد غذایی است.

آیا واقعا می توان با آب درمانی به کاهش وزن دست پیدا کرد؟

در این رژیم به دلیل نرسیدن مواد مغذی به بدن، فرد با کاهش وزن سریع روبه رو می شود؛ اما لازم به ذکر است که این وزن از دست رفته معمولا متعلق به از دست دادن آب بدن است. همچنین، رژیم آب ممکن است باعث از دست دادن عضلات شود، که به نوعی مضر است.

رژیم شوک چگونه است؟

رژیم لاغری شوک ادعا می کند که افراد با اضافه وزن زیاد می توانند از طریق این رژیم به کاهش وزن 15 کیلویی در طی 2 هفته دست یابند. در رژیم شوک، ۵ روز با یک رژیم و برنامه غذایی سخت و محدود شروع می ‌شود و سپس ۲ روز به رژیم روزه ‌داری (رژیم فستینگ) قبل از آغاز رژیم شوک باز می ‌گردید. این چرخه یک مرتبه دیگر ادامه پیدا می ‌کند و در نهایت یک روز دیگر با رژیم سخت به اتمام می ‌رسد تا مجموعا ۱۵ روز طول بکشد.

به دلیل اینکه در این رژیم مواد مغذی به شدت محدود می شوند، نمی توان این رژیم را خیلی توصیه کرد. به یاد داشته باشید که این رژیم باید تحت نظر یک پزشک و با رعایت اصول اساسی اجرا شود. چراکه کاهش کالری مصرفی روزانه باید به طور متعادل صورت گیرد و کاهش وزن ناگهانی در طولانی مدت می ‌تواند منجر به آثار جانبی زیادی شود. به این دلیل است که رژیم کالری شماری یکی از رژیم های اصولی است که می توان با آن به یک لاغری اصولی رسید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: