مهم ترین دلایل استپ وزن را بشناسیم
نوشته شده توسط : رعنا

معمولا افراد در مسیر لاغری با سرعت به نسبت خوبی شروع به کاهش وزن می کنند. اما ممکن است در مسیر لاغری و کاهش وزن خود دچار استپ وزن نیز شوند. همه ما ممکن است در حین گرفتن رژیم لاغری، در بازه زمانی ای هرچه بر روی ترازو می رویم، عدد ثابتی نشان دهد و تکان نخورد. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل استپ وزن و روش هایی برای گذر از آن را برایتان شرح دهیم.

استپ وزن به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

استپ وزنی یا توقف در کاهش وزن می‌ تواند دلایل متعددی داشته باشد و در اینجا، ما به شما برخی از شایع‌ ترین و مهم‌ ترین دلایل استپ وزن را معرفی خواهیم کرد.

افزایش حجم عضله در کنار کاهش وزن

وزن بدن در طی چند روز یا حتی هفته ممکن است تغییر نکند یا افزایش نسبی داشته باشد. این تغییرات معمولا به عواملی مانند مصرف غذا و تأثیر هورمون‌ ها بستگی دارند. همچنین وقتی که به ورزش مشغول می ‌شوید، ممکن است به همراه چربی سوزی، به حجم عضلات بدن خود اضافه کنید.

عدم مصرف پروتئین کافی

کاهش مصرف پروتئین ممکن است بر توقف کاهش وزن تأثیر گذار باشد. پروتئین یک ماده مغذی بسیار حیاتی برای فرآیند کاهش وزن است. پروتئین می تواند متابولیسم بدن شما را به طور چشمگیری تقویت کند و باعث کاهش مصرف کالری به طور خودکار در طول روز شود. علاوه بر این، پروتئین قدرت کنترل گرسنگی و هوس‌های غذایی را دارد.

قرار نداشتن در حالت کالری منفی

یکی از اصل های کاهش وزن که به " کالری منفی" معروف است این است که باید کالری‌ های مصرفی شما بیشتر از کالری‌ های دریافتی شما باشد تا وزن بدن شما کاهش پیدا کند. بعضی افراد حین لاغری با چالش استپ وزن روبه رو می شوند. توصیه می شود که برای برطرف کردن این مشکل، به مدت محدودی کالری مصرفی خود را یادداشت کنید تا ببینید آیا این مشکل ناشی از عدم رعایت اصل منفی کالری است یا نه.

مصرف نوشیدنی های قندی

استفاده از نوشیدنی‌ های حاوی قند می ‌تواند به طور قابل توجهی تأثیرگذار بر افزایش وزن باشد. ممکن است گاهی از این موضوع غافل شویم، اما حتی یک لیوان نوشابه ممکن است معادل یک وعده کامل غذایی باشد. این مسئله تنها به نوشابه‌ هایی مانند کوکاکولا و پپسی محدود نمی‌ شود، بلکه برای نوشیدنی ‌های سالم ‌تر نیز صادق است. به عنوان مثال، آب‌ میوه‌ های کارخانه‌ ای اغلب از قند فراوانی برخوردار اند.

عدم انجام تمرینات ورزشی با وزنه

در مسیر کاهش وزن یکی از مهم ترین اقداماتی که می توان انجام داد، انجام تمرینات قدرتی با وزنه است. حرکات با وزنه باعث افزایش عضلات شده و کمک کننده چربی سوزی در مسیر کاهش وزن هستند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: