با چه روش هایی می توان جوش زیر پوستی را درمان کرد؟
نوشته شده توسط : رعنا

داشتن جوش زیر پوستی قطعا رنج آور و گاهی نیز دردناک است. جوش زیر پوستی به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، تغییرات هورمونی، آلودگی محیطی و شرایط سلامتی فرد می تواند به وجود بیاید. این معضلات نه تنها آزاردهنده ‌اند بلکه به عنوان نماینده ‌ای از وضعیت سلامت پوست ما عمل می‌ کنند.

نکته ای که باید درباره جوش های زیر پوستی دانست این است که هرکز نباید آنها را فشار داد و ترکاند. زیرا با این کار باعث افزایش التهاب و همچنین پخش شدن چرک بر روی سطح پوست می شود.

درمان جوش زیر پوستی

اگر به دلیل هر یک از موارد بالا دچار جوش زیر پوستی شدید و به دنبال روش هایی به عنوان قاتل جوش صورت خود هستید، می توانید با روش های زیر به درمان آنها بپردازید:

برچسب جوش

یکی از گزینه های عالی برای از بین بردن جوش زیر پوستی، استفاده از برچسب های ضد جوش است که حاوی سالیسیلیک اسید هستند. برای استفاده از آنها باید برجسب را بر روی جوش خود قرار داده و پس از مدت زمان مشخصی که روی بسته نوشته شده است، برچسب را برداشته و محل جوش را بشورید.

کمپرس آب گرم

استفاده از کمپرس آب گرم برای درمان جوش‌ های زیر پوستی یک راهکار ساده و موثر است. این روش می‌ تواند جوش‌ های زیر پوستی را از بین ببرد یا آنها را به سطح پوست بیاورد. در این روش، یک حوله تمیز را با آب گرم خیس کرده و روش جوش خود قرار دهید.

استفاده از کرم و ژل موضعی

محصولات درمانی موضعی مانند کرم‌ ها و ژل ‌های حاوی موادی همچون آنتی بیوتیک، رتینوئید و اسید سالیسیلیک می ‌توانند در درمان جوش‌ های زیر پوستی موثر باشند. این محصولات به صورت موضعی بر روی جوش ‌ها اعمال می ‌شوند و می ‌توانند به سرعت مشکل را حل کنند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ماده طبیعی با ویژگی‌ های درمانی فراوان است. این روغن دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی بالا است و می ‌تواند در درمان جوش ‌های زیر پوستی موثر باشد. لازم به ذکر است که برای استفاده از روغن درخت چای باید آن را به نسبت 9 به 1 باید یک روغن پایه مثل روغن زیتون و یا جوجوبا مخلوط کرد و سپس با مقداری آب تصفیه شده رقیق کرد.

سپس مخلوط تهیه شده را بر روی جوش قرار دهید و 10 دقیقه بعد آن را با آب گرم بشویید و این کار هفته ای 2 الی 3 بار تکرار کنید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: