بهترین روش لاغری چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

بسیاری از افراد، به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند به سرعت لاغر شوند و وزن خود را کاهش دهند. لاغر شدن در مدت زمان کوتاه، عوارض زیادی دارد و ممکن است بیماری‌های زیادی را به وجود آورد. تقریبا هیچ قرص، دارو یا روشی نمی‌توانند سلامت شما را در این شرایط تضمین کنند. به همین دلیل، توصیه می‌شود که برای لاغری از روش‌های سالمی مانند رژیم غذایی و ورزش استفاده کنید. در ادامه برخی از بهترین روش لاغری را به شما معرفی می‌کنیم.

جایگزینی چربی‌های سالم به جای چربی‌های اشباع

اگر قصد پیروی از بهترین روش لاغری را دارید، بدون شک باید چربی‌های سالم مصرف کنید. چربی‌های سالم از مصرف روغن زیتون، گردو، ماهی و … به دست می‌آیند. مصرف شکر، غذاهای فست‌فودی، شکلات و … موجب افزایش وزن شما می‌شوند.

بیش تر بخوانید: دلایل استپ وزنی

کنترل اعصاب و استرس

نداشتن کنترل روی اعصاب و استرس هم یکی دیگر از دلایل چاقی و اضافه وزن است. اگر هدف شما لاغر شدن است، باید بدانید که کنترل اعصاب و استرس یکی از مهم‌ترین موارد برای لاغر شدن است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با انجام ورزش هم از استرس دوری کنید.

بیش تر بخوانید: رژیم شوک سه روزه

ورزش کردن

بسیاری از افراد ورزش کردن را بهترین روش لاغری می‌دانند. انجام ورزش‌های سالم و کم‌خطر به لاغر شدن شما کمک ویژه‌ای خواهند کرد. ورزش‌هایی مانند یوگا و شنا، تاثیر بیشتری نسبت به سایر ورزش‌ها روی لاغری می‌گذارند. علاوه بر این، یوگا می‌تواند برای تعادل و کنترل اعصاب و کاهش استرس شما هم مفید باشد.

نکاتی که قبل از شروع رژیم باید درباره خود بدانیم

قبل از اینکه یک فرد شروع به یک رژیم غذایی کند، باید یک سری موارد را به درستی در مورد سبک زندگی خود بداند، تا بتواند بر طبق اصول یک رژیم موفق داشته باشد و در کنار آن وضعیت سلامت آن نیز به خطر نیفتد. نکات مهمی که هر شخص موظف است، قبل از شروع رژیم غذایی در مورد سبک زندگی خود بداند، عبارت است از:

  • بررسی انگیزه هر فرد قبل از شروع کاهش وزن
  • حمایت از سوی خانواده و اطرافیان جهت کاهش وزن
  • درک کردن خطرات چاقی برای افراد
  • درک کردن فواید کاهش وزن برای افراد
  • کسب اطلاعات کامل در مورد فعالیت‌های ورزشی جهت کاهش وزن
  • بررسی وضعیت غذایی افراد به منظور دریافت برنامه غذایی

چطور لاغر شویم و لاغر بمانیم ؟

بعد از اینکه لاغر شدین و وزن شما کم شد باید سعی کنید دیگر چاق نشوید. کاهش وزن آسان است اما سخت تر این است که سعی کنید تا وزن شما ثابت بماند!

برای اینکه وزن شما ثابت بماند و دوباره چاق نشوید باید چند کار را انجام دهید. به عنوان مثال شما باید رژیم خود را حفظ کنید و باید بدانید کوچک ترین اشتباه در رژیم وزن شما را افزایش می دهد.

همچنین شما باید ورزش خود را حفظ کنید و روزانه ورزش کنید و الا وزن شما مجدد بالا می رود!

نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که شما باید کالری دریافتی خود را محاسبه کنید تا بالا نرود. اگر کالری دریافتی شما بیشتر از کالری مصرفی شود وزن شما بالا می رود.

در نتیجه اگر بخواهیم جمع بندی کنیم باید بگوییم شما باید ورزش کنید، رژیم را حفظ کنید تا لاغری شما حفظ شود.

کوچک ترین تخلف می تواند وزن شما را افزایش دهد و لاغری را دور کند.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: