چگونه در محل کار لاغر شوید؟
نوشته شده توسط : رعنا

متعهد ماندن به یک برنامه‌ رژیمی‌ خاص کار سختی است، مخصوصا هنگامی که برنامه زمانی شما همیشه پر باشد و سرتان همیشه شلوغ! اما ناراحت نباشید، این نکات کاربردی کاهش وزن و هک‌های رژیم غذایی و یا ورزش در محل کار به خانم‌های شاغلی مانند شما کمک می‌کنند تا خوش اندام بمانید!

به جای هله هوله‌ها از میوه‌های تازه استفاده کنید

با صندلی، تمرینات ورزشی انجام دهید

برای باشگاه رفتن وقت ندارید؟ آیا می‌دانستید که می‌توانید بدون ترک میز کارتان، ورزش کنید؟ اگر مدت زیادی پشت میز کارتان هستید، چندین بار در روز تمرینات صندلی را انجام دهید تا متناسب بمانید. می‌توانید با یک جستجو، بصورت آنلاین تمرینات صندلی ساده ای را یاد بگیرید که می‌شود در زمان رسیدن به کارهایتان، انجام دهید.

این، یک راه عالی برای جای دادن تناسب اندام در ساعات کاری تان است. بهترین چیز در مورد تمرینات صندلی این است که آنها پشت درد و گردن درد را تسکین می‌دهند و فشار را از روی مفاصل بر می‌دارند

به اینکه با ورزش کردن میزان متابولیسم بدن نیز افزایش می‌یابد، نتیجه می‌گیریم که ورزش کردن روش موثری برای کاهش وزن است.

بیش تر بخوانید: ورزش برای لاغری بازو

تاثیر ورزش در کاهش وزن چگونه است؟

احتمالا شما هم از طریق آشنایان، شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و… درباره تاثیر ورزش برای تناسب اندام و یا افزایش اشتها را شنیده‌اید، همچنین ممکن است متوجه شده باشید که بعد از انجام تمرین شدید، بیشتر از همیشه غذا می‌خورید. در صورتی که براساس تحقیقات صورت گرفته به این نتیجه رسیده‌اند که ورزش کردن سبب سرکوب شدن اشتها می‌شود. به عبارت دیگر پس از بررسی نتیجه تحقیقات صورت گرفته روی 20 نفری که فعال و ورزشکار بودند، مشخص شد که این افراد قبل از انجام تمرین غذای بیشتری نسبت به بعد از آن میل می‌کردند.

در واقع روزهایی که ورزش نمی‌کردند، میزان غذای مصرفی آن‌ها کاهش می‌یافت. همچنین محققان این اطمینان را داده‌اند که ورزش صبحگاهی برای ایجاد تعادل انرژی و دریافت کالری از ورزش عصرگاهی مفیدتر است. ناگفته نماند که میزان اشتها پس از انجام ورزش در افراد مختلف، متفاوت است و باتوجه به قدرت بدن، شدت ورزش و… تعیین می‌شود.

اگر شما هم چنین مشکلی دارید می‌توانید از این روشها استفاده کنید :

  • *حتما این روش را بارها شنیده‌اید. ماشین خود را در محل دورتری پارک کنید و مسیر بیشتری را پیاده بروید. پیاده روی برای لاغری بسیار مفید است. همچنین می‌دانید که بهتر است به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید. اما روشهای دیگری هم هستند که باعث می‌شوند در محل کار کالری بیشتری بسوزانید. به این طریق می‌توانید ورزش در محل کار را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • *رفت و آمد خود به محل کار را دست کم نگیرید. اگر مسیرتان کوتاه است پیاده به سر کار بروید یا از دوچرخه استفاده کنید. اگر مسیر شما دور است طوری زمان خود را تنظیم کنید که وقتی از مترو، اتوبوس یا تاکسی استفاده می‌کنید بتوانید زودتر پیاده شوید و بقیه مسیر را پیاده طی کنید.
  • دنبال فرصتی برای ایستادن بگردید. وقتی شما در حالت ایستاده قرار دارید بیش از حالت نشسته کالری می‌سوزانید. به جای نشستن پشت میز تا آنجا که می‌توانید از میزهای بلند یا از طاقچه‌ها و گوشه هایی که امکان کار کردن در حالت ایستاده را به شما می‌دهند استفاده کنید.
  • ناهار را در حالت ایستاده بخورید. به جای تلفن زدن به اتاقهای دیگر با پای خودتان پیغامها را برسانید.
  • مراقب زمان استراحت خود باشید. به جای اینکه برای استراحت با شتاب به سمت خوراکیها بروید. کمی‌قدم بزنید یا حرکات کششی ملایم انجام دهید. کشش ملایم و صحیح گردن، عضلات پشت، دستها، پاها و شانه‌ها بسیار مفید هستند.
  • می‌توانید به جای صندلی از توپ بدنسازی استفاده کنید! توپهای بدنسازی محکم می‌توانند صندلی خوبی باشند. اگر چه ممکن است این کار در ابتدا عجیب به نظر برسد اما موجب می‌شود تعادل و توازن شما و عضلات درونیتان تقویت شوند. می‌توانید از آن در زمان استراحت کاری برای ورزشهای دیگر نیز بهره ببرید. می‌توانید برخی وسایل ورزشی را در محل کار نگه دارید. باندهای کشی یا دمبل‌های کوچک می‌توانند در کشوی میز شما باشند.
  • اجتماعی باشید و همکارانتان را نیز به قدم زدن در هر زمانی که بتوانید دعوت کنید. در این صورت انگیزه شما نیز بیشتر می‌شود و از فعالیت خود بیشتر لذت می‌برید.
  • حتی در دیدارها و جلسه‌ها می‌توانید به جای نشستن پشت میز قدم بزنید. می‌توانید حین صحبت، همفکری و مشاوره ساختمان را به دیگران نشان بدهید یا محل جلسه را جایی قرار دهید که برای رسیدن به آنجا پیاده روی کنید.
  • اگر کار شما طوری است که به خودی خود پیاده روی دارد تند‌تر راه بروید، گامهای بلند بردارید و همزمان نفسهای عمیق بکشید.

منبع: https://www.sira.fit/





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: