معرفی 5 روش درمان دندان درد در خانه
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از مهم ترین علائم بیماری های دهان و دندان مانند پوسیدگی دندان، التهاب لثه، شکستگی و یا عفونت دندان، دندان درد است. برای هرکسی ممکن است شرایطی پیش آید (مانند دندان درد شبانه و یا قرار داشتن در محلی که امکان دسترسی به دندانپزشکی وجود نداشته باشد) که امکان مراجعه به مراکز دندانپزشکی را نداشته باشد. در این شرایط برای تسکین دندان درد می توان از یک سری درمان خانگی استفاده کرد. در ادامه مقاله به معرفی برخی روش های درمان خانگی دندان درد اشاره می کنیم.

درمان دندان درد با چای نعناع

نعناع خاصیت ضد التهابی و خاصیت بی حس کنندگی دارد که استفاده از آن برای کاهش دندان درد موثر است. برای درمان دندان درد در خانه از طریق نعناع، یک قاشق چای خوری برگ نعناع را داخل یک فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی گاز بجوشد. پس از خنک شدن چای، آن را داخل دهان بچرخانید و سپس قورت دهید.

درمان دندان درد با سیر

به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی سیر، از آن استفاده های درمانی گوناگونی می شود و تاثیر آن در تسکین دندان درد نیز فوق العاده است. برای این کار یک حبه سیر را خرد کنید و کمی نمک به آن اضافه کنید و برای چند دقیقه روی دندانی که درد می کند قرار دهید. بعد از گذشت چند دقیقه تاثیر فوق العاده آن را می بینید.

درمـان دندان درد با میخک

میخک حاوی نوعی ماده شیمیایی به اسم اوژنول است که عملکرد آن شبیه به یک ماده بیهوشی است. همچنین میخک خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریایی دارد که عفونت دندان و لثه را از بین می برد. برای درمان دندان درد با میخک چند قطره از روغن میخک را روی پنبه ای بریزید و روی دندانی که درد می کند قرار دهید و یا اینکه یک میخک خشک را مدتی روی دندان قرار دهید و سپس آن را بجوید.

درمـان دندان درد با ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی که دارد در درمان دندان درد و التهابات لثه می تواند موثر باشد.

درمـان دندان درد با آویشن

آویشن خواص درمانی بیشماری دارد که از جمله آنها می توان به درمان سرماخوردگی، درمان عفونت ریه و سرفه مزمن اشاره کرد. ترکیب اصلی آویشن تیمول است که خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضد قارچی دارد.

برای درمان دندان درد با آویشن می توانید چند قطره از روغن آویشن را داخل یک لیوان آب بریزید و آن را غرغره کنید و یا اینکه چند قطره روغن آویشن را روی یک پنبه بزنید و آن را روی دنـدانی که درد می کند قرار دهید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: