5 تا از بهترین روش های خانگی درمان دندان درد
نوشته شده توسط : رعنا

دلایل محتلفی مانند پوسیدگی دندان، شکستگی و عفونت دندان باعث ایجاد دندان درد می شوند و لازم است تا سریعا برای درمان و ترمیم آن به مراکز دندانپزشکی مراجعه کرد. البته ممکن است این احساس دندان درد هنگام شب و همینطور در روزهای تعطیل اتفاق بیفتد. اما جای نگرانی ای نیست زیرا در این شرایط می توان به مراکز دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه کرده و و پس از معاینه وضعیت دهان و دندان و بررسی علت دندان درد، درمان های لازم انجام شود.

اما ممکن است در شرایطی باشید که دسترسی به مراکز دندانپزشکی نداشته باشید. در این صورت می توانید با روش های خانگی تا حد زیادی از شدت این درد بکاهید که در ادامه 5 تا از این روش ها را معرفی خواهیم کرد.

روش های درمان دندان درد در خانه

برای درمان موقت درد دندان خود تا زمان مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی می توان از روش های زیر استفاده کرد:

کمپرس یخ

یکی از موثرترین روش ها برای درمان دندان درد، استفاده از کمپرس یخ است به خصوص اگر علت دندان درد آسیب یا التهاب لثه باشد. سرما باعث انقباض رگ های خونی شده و جریان خون را در ناحیه کندتر می کند که این فرایند باعث بی حسی ناحیه و کاهش درد و التهاب می شود.

درمان دندان درد با زردچوبه

یکی از خواص زردچوبه که باعث شده تا به عنوان یکی از روش های درمان دندان درد شناخته شود، خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی آن است. برای درمان با این روش، مقداری پودر زردچوبه را با آب ترکیب کرده و خمیری که به دست می آید را به مدت چند دقیقه بر روی دندانی که درد می کند قرار دهید.

آب نمک

غرغره کردن آب نمک در طول روز باعث از بین رفتن ذرات باقی مانده غذا در بین دندان ها و کاهش التهاب و تورم می شود. یک قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و به مدت ۳۰ ثانیه آن را غرغره کنید، این کار را چندین بار در طول روز انجام دهید.

دهانشویه هیدروژن پراکسید

شستشوی دهان با دهانشویه های حاوی هیدروژن پراکسید، یکی دیگر از روش های درمان موقتی درد دندان است. البته لازم به ذکر است که مصرف این دهانشویه ها برای کودکان توصیه نمی شود.

درمان دندان درد با داروهای مسکن بدون نسخه

یکی دیگر از راه های درمان دندان درد در خانه استفاده از داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبوپروفن است.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: