روش های جایگزین برای ایمپلنت دندان کودکان
نوشته شده توسط : رعنا

از دست دادن دندان در کودکان به دلایل مختلفی مانند پوسیدگی دندان و یا حادثه، بسیار شایع است و معمولا والدین به اولین چیزی که فکر می کنند، ایمپلنت دندان است. همانطور که می دانیم ایمپلنت دندان یک روش برای جایگزینی دندان از دست رفته است که از 3 بخش پایه، اباتمنت و تاج دندان می شود. بعد از کاشت این 3 باهم، مانند یک دندان طبیعی به نظر می رسند.

علت اینکه نمی توان برای کودکان ایمپلنت دندان انجام داد چیست؟

برای انجام ایمپلنت دندان باید دندانها و فک فرد به طور کامل رشد کرده باشد و استخوان فک به تکامل رسیده باشد. پس ایمپلنت دندان کودکان امکانپذیر نیست زیرا کودکان در حال رشد و نمو هستند و استخوان فک آن ها نیز به رشد و تکامل کامل نرسیده است.

روش های جایگزین ایمپلنت دندان کودکان کدامند؟

معمولا دندانپزشک برای پرکردن جای دندان از دست رفته کودکان، چندین روش را پیشنهاد می کند و بهتر است تا رسیدن به سن مناسب برای ایمپلنت، یکی از روش ها را برای پر کردن جای خالی دندان به صورت موقت انتخاب کرد. این درمان ها شامل موارد زیر می شود:

فیلیپر؛ رایج ترین روش جایگزین کردن

فیلیپر یک دندان مصنوعی نازک و شکننده است که به راحتی در دهان قرار داده می شود و می توان آن را نیز از دهان خارج کرد. لازم به ذکر است که استفاده از فیلیپر نیاز به نگهداری و دقت زیادی دارد.

استفاده کردن از بریج مریلند

این روش برای دندان های جلو مناسب نیست چون برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته باید پروتز دندان را به وسیله عمل های اچینگ و باندینگ، به دندان های کناری متصل کرد و این دندان های کناری به عنوان نگهدارنده آن عمل می کنند.

استفاده از کاور دندان

کاور دندان، یک روش مناسب برای جایگزین کردن ایمپلنت دندان کودکان است. این روش برای پر کردن جای خالی دندان های عقب استفاده می شود. کاور جنس رزینی دارد و به شکل های مختلفی تولید می شود. به دلیل مات بودن رنگ آن، برای دندان های جلو مناسب نیست.

ریتینر اسیکس جایگزین ایمپلنت دندان کودکان

ریتینر اسیکس یا نگهدارنده، مقاومت بالا و ظاهری طبیعی دارد و یک روش پر کاربرد برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته جلو و عقب است. تنها مشکلی که این روش دارد این است که باید در هنگام غذا خوردن آن را از دهان خارج کرد.

آیا دندان شیری نیاز به جایگزین دارد؟

زمانی که دندان شیری می افتد، نیازی به جایگزین کردن ندارد و دندان دائمی در جای دندان شیری رشد می کند. این یک فرایند طبیعی است و نیازی به دخالت دندانپزشک نیست.





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: