هزینه ارتودنسی سرامیکی چقدر است؟ + مراقبت های بعد از نصب براکت سرامیکی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی بوده و امروزه با پیشرفت علم، انواع مختلفی از آن به وجود آمده است که به منظور اصلاح ناهنجاری های دندانی و فک ها مورد استفاده قرار می گیرند. سنتی ترین روش ارتودنسی دندان استفاده از براکت های ثابت فلزی است که امروزه افراد تمایل زیادی به استفاده از آن ندارند زیرا ظاهر لبخند و چهره فرد را برهم می زنند و کاملا قابل رویت هستند.

همانطور که می دانید، برای این مشکل راه حلی به وجود آمده است و آن هم استفاده از ارتودنسی با براکت های همرنگ دندان و شفاف است که به آن ارتودنسی سرامیکی گفته می شود.

هزینه ارتودنسی سرامیکی

به طور کلی هزینه ارتودنسی سرامیکی بیشتر از ارتودنسی ثابت فلزی است. قیمت تمام شده برای این ارتودنسی مانند سایر درمان های ارتودنسی، با توجه به پارامترهای مختلفی متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات درباره هزینه ارتودنسی می توانید به بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران، متخصص ارتودنسی خوب در شرق، شمال یا جنوب تهران مراجعه کنید.

مراقبت‌ های لازم بعد از نصب براکت ‌های سرامیکی

افرادی که ظاهر دندان ها و لبخندشان هنگام درمان ارتودنسی برایشان از اهمیت زیادی برخوردار هستند، ترجیح می دهند که به جای براکت فلزی از براکت های سرامیکی که شفاف و بی رنگ هستند، برای برطرف کردن مشکلات دندان های خود استفاده کنند. اما این براکت ها از نظر سایز از نوع فلزی خود بزرگتر هستند و همچنین به دلیل جنس سرامیکی که دارند، شکننده تر هستند. به همین دلیل باید به نکات مراقبتی استفاده از آن توجه کرد که شامل موارد زیر می شوند:

به دلیل اینکه براکت ‌های سرامیکی از رزین ساخته شده اند، بنابراین از مواد فلزی شکننده ‌تر هستند. در نتیجه لازم است که در خورد و خوراک خود و یا حتی انجام فعالیت ‌های ورزشی خود دقت داشته باشید تا به آن ‌ها ضربه وارد نشود. برای مثال استفاده از مواد غذایی چسبنده و سفت ممکن است باعث شکسته شده براکت‌ های سرامیکی شود و هزینه مجددی را بر دوش شما بگذارد. همچنین در هنگام انجام فعالیت ‌های ورزشی توصیه می‌ شود که از محافظ دهان استفاده کنید.

برای اینکه براکت ‌های سرامیکی تا پایان طول درمان رنگ و حالت خود را حفظ کنند نیاز است که مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ‌های رنگ دار را محدود یا به طور کلی حذف کنید.

روزانه حداقل دو بار به دندان‌ های خود مسواک بزنید تا از تغییر رنگ براکت ‌ها و همچنین تغییر رنگ دندان‌ های خود جلوگیری کنید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: