تمرین کاردیو چیست؟ معرفی 4 تمرین کاریو معروف
نوشته شده توسط : رعنا

تمرینات کاردیو در حقیقت همان تمرینات هوازی هستند که برای چربی سوزی و بالا بردن متابولیسم بدن انجام می شوند. در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین و تاثیرگذارترین تمرینات کاردیو برای چربی سوزی را به شما معرفی کنیم؛ پس همراه ما باشید.

تعریف تمرین کاردیو

کاردیوواسکولار یا کاردیو تمرین هایی هستند که ضربان قلب شما را 50 تا 75 درصد ماکزیمم میزان خود بالا می برند. این تمرینات سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند؛ در نتیجه سریعتر به تناسب اندام خود دست خواهید یافت. از انواع تمرینات کاردیو به جهت کاهش وزن، افزایش قدرت بدنی، تناسب اندام و همچنین بهبود عملکرد سیستم گردش خون استفاده می شود.

دستگاه الپتیکال یا بیضوی

یکی از بهترین تمرینات کاردیو در منزل استفاده از دستگاه الپتیکال یا بیضوی است که جهت جلوگیری از ضربه به زانو و پهلو هنگام پیاده روی طراحی شده است. باید گفت که تاثیرگذاری آن در میزان کالری سوزی به اندازه تردمیل نیست اما یک تمرین عالی برای لاغری به حساب می آید. ورزش کردن با این دستگاه به مدت یک ساعت با سرعت متوسط، باعث سوزاندن حدود 500-600 کالری می شود.

حرکت برپی

یکی از تمرینات کاردیو با شدت بالا، حرکت برپی است که ضربان قلب فرد را به مقدار زیادی بالا می برد. روش انجام این حرکت به این صورت است که ابتدا به حالت شنا قرار بگیرید و سپس به سمت بالا بپرید. به دلیل شدت بالایی که این حرکت دارد، حدود 100 کالری در 10 دقیقه توسط آن سوزانده می شود. در این حرکت بازو ها، قسمت میانی بدن و همچنین پاها تحت تاثیر قرار می گیرند.

طناب زدن

طناب زدن ورزشی است که انرژی زیادی می طلبد و سرعت عکس العمل نشان دادن شما را به چالش می کشد. شما می توانید این حرکت را در منزل به مدت 20 دقیقه در روز انجام دهید و از این طریق حدود 220 کالری بسوزانید. درست است که این تمرین خیلی ساده به نظر می رسد اما ورزشی است که نیاز به تمرین زیادی دارد.

یک نکته مهم درباره این ورزش این است که برای سریدن به بهترین نتیجه حین انجام آن، بهتر است که طناب را با مچ دست خود بچرخانید و نه با خود دست.

پله نوردی

این ورزش یکی از تمرینات کاردیو ترکیبی است که در کنار چربی سوزی ناشی از پیاده روی که می کنید، در عضله سازی هم نقش مهمی دارد و در یک ساعت انجام آن حدود 600 کالری سوزانده می شود.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: