چگونه زیبایی دندان ها را بهبود ببخشیم؟
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی هستند که دندان های نامرتب و نازیبایی دارند. روش های متفاوتی برای بازگرداندن این زیبایی به دندان ها وجود دارد. در ادامه این مطلب شما با روش های زیبایی دندان بیش تر آشنا خواهید شد. برخی از این روش های با نام های ایمپلنت دندان، لمینت دندان و بلیچینگ دندان شناخته می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا از صفر تا صد روش های زیبایی دندان را بشناسید.

ایمپلنت دندان چیست ؟

اگر فردی دندان خود را از دست بدهد ایمپلنت یا فیکسچر در اندازه همان ریشه به جای آن قرار داده می شود. ایمپلنت پایه ایست که موجب نگهداری روکش دندان در محیط دهان می شود لذا هیچگونه وابستگی به ریشه دندان های مجاور خود ندارد و از استحکام کافی برخوردار است و به عنوان جایگزین دائمی برای دندان از دست رفته کاربرد دارد.

ایمپلنت فوری چیست ؟

ایمپلنت یکی از روش های درمانی مناسب برای جایگزینی دندان های دارای مشکل می باشد. می توان با استفاده از ایمپلنت فوری به راحتی و در زمانی کوتاه، دندانی را جایگزین نمود. بسیاری از افراد که اقدام به استفاده از روش ایمپلنت فوری نموده اند، از نتیجه این عمل رضایت بسیار زیادی داشتند.

به صورت کلی باید بگوییم ایمپلنت فوری می تواند گزینه ای مناسب برای حل مشکلات دندان های از دست رفته به شمار می رود. مسئله ای که امروزه به میزان زیادی افراد را درگیر نموده است. ایمپلنت های فوری اصولا از تیتانیوم می باشند. که در داخل استخوان فک قرار می گیرند.

لمینیت دندان چیست؟

لمینیت دندان که به ونیر لمینت نیز معروف است، لایه ای از مواد مخصوص همرنگ دندان است که درلابراتوار ساخته میشود و روی دندان چسبانده میشود. این مواد با اهداف مختلفی مانند:

  • درمان شکستگی دندان
  • کم کردن فاصله میان دندانها
  • و یا تغییر رنگ، شکل یا ارتفاع دندانها مورد استفاده قرار می گیرند.

بطور کلی این نوع درمان ها به بخش های زیر تقسیم میشود. به این نوع درمان ها ونیر گفته میشود. ونیر ها به دو نوع ونیر کامپوزیت و ونیر لمینت تقسیم میشود.

لمینت ها روی دندان چسبانده میشوند و کامپوزیت ها نیز از جنس کامپوزیت هستند.

بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندانها یا بلیچینگ درمانی است که در آن بد رنگیها و رنگدانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندانها شده و حتی بعضی بد رنگیهای ژنتیکی را بر طرف نموده و دندانهایی سفید و زیبا را به شما هدیه میکند.

به صورت کلی می‌توان هزینه بلیچینگ دندان در تهران سال ۱۴۰۲ را به صورت جدول زیر بیان کرد:

نوع درمان

برند مواد

کشور سازنده

شروع قیمت (به تومان)

آفیس بلیچینگ (برای هر فک)     

مواد ایرانی

ایران

۱٫۰۰۰٫۰۰۰

آفیس بلیچینگ (برای هر فک)     

FGM

برزیل

۱٫۴۰۰٫۰۰۰

آفیس بلیچینگ (برای هر فک)     

White smile

آلمان

۲٫۰۰۰٫۰۰۰

هوم بلیچینگ (برای هر فک)

----------------

--------------------

۱٫۰۰۰٫۰۰۰

بلیچینگ برای چه افرادی مناسب است؟

ابتدا باید این موضوع را مشخص کنیم که زردی دندان به چه عواملی بستگی دارد. زردی دندان می‌تواند دلایل بسیار زیادی از جمله: مصرف مواد غذایی رنگدانه­‌دار (مانند چای، قهوه، توت­ فرنگی و غیره)، استعمال دخانیات، افزایش سن، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، درمان­های نادرست ریشه، مصرف تتراساکلین ، وجود فلوراید بیش از حد در آب، ارتودنسی طولانی مدت و یا حتی بد رنگی­‌های مادرزادی داشته ­باشد.

بدیهی است که در این روش درمان افرادی بیشترین نتیجه را می‌گیرند که دندان ­های آنها به مرور زمان و به علل خارجی تغییر رنگ داده­ است. انجام درمان بلیچینگ برای کودکانی که هنوز رویش دندانهایشان کامل نشده، خانم های باردار و شیرده، بیماران دارای ترک‌­های دندانی، سابقه آلرژی به مواد بلیچینگ و مشکلات لثه­‌ای بدون مشورت با دندانپزشک توصیه نمی­‌شود.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: