همه چیز درباره ارتودنسی ثابت دندان شامل انواع و هزینه ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یکی از رایج ترین تخصص های حوزه دندانپزشکی است که به درمان مشکلات و ناهنجاری های مختلف فک و دندان های فرد می پردازد. این ارتودنسی انواع مختلفی دارد و با توجه به شرایط بیمار و دندان های او، درمان مناسب شامل انواع متحرک و ثابت ارتودنسی برای بیمار انتخاب می شود. اما متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که پس از گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی خود، باید دوره تخصص ارتودنسی را به مدت 3 الی 4 سال بگذراند. بنابراین هر گونه ناهنجاری و نامرتبی در ناحیه دندان و فک دارید باید به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب باشید نه یک دندانپزشک خوب! برای مثال اگر ساکن پایتخت هستید باید به دنبال یک ارتودنتیست در ناحیه محل زندگی خود مثلا بهترین متخصص ارتودنسی در شمال تهران باشید.

ارتودنسی ثابت چیست؟

رایج ترین و قدیمی ترین روش های ارتودنسی دندان که از سالیان قبل مورد استفاده قرار گرفته است، ارتودنسی ثابت است. همانطور که از نامش پیداست، در این درمان تجهیزات ارتودنسی به دندان ها می چسبند و بیمار نمی تواند آن را از دهان خود خارج کند.

انواع ارتودنسی ثابت دندان

انواع ارتودنسی ثابت به شرح زیر است:

ارتودنسی ثابت فلزی

ارتودنسی فلزی که به سیم کشی دندان نیز معروف است؛ یکی از قدیمی ترین و البته رایج ترین روش های ارتودنسی است. در این روش متخصص ارتودنسی می تواند شدید ترین ناهنجاری های دندان و فک را درمان کند. هزینه ارتودنسی فلزی آن از 13 میلیون تومان شروع می شود.

ارتودنسی سرامیکی

یکی از روش های جدید ارتودنسی ثابت، ارتودنسی با براکت های سرامیکی است. ارتودنسی سرامیکی در واقع همان ارتودنسی فلزی است با این تفاوت که به جای براکت ها و سیم های فلزی از براکت ها و سیم های شفاف استفاده می شود. قیمت ارتودنسی سرامیکی حداقل 15 میلیون تومان به ازای هر فک است.

ارتودنسی پشت دندانی

ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال نوعی ارتودنسی نامرئی است که براکت های فلزی به پشت دندان ها چسبیده می شوند. هزینه ارتودنسی لینگوال به نسبت سایر روش ها بیشتر است زیرا نصب و نگهداری آن سخت تر از سایر روش هاست. به همین دلیل اکثر متخصصین ارتودنسی آن را به بیماران خود پیشنهاد نمی دهند.

به دلیل اینکه نصب و نگهداری از این نوع دستگاه های ارتودنسی دشوار است هزینه آن نیز به نسبت روش های قبلی بیشتر است و حداقل 16 میلیون تومان است.

ارتودنسی دیمون

این روش ظاهری مانند ارتودنسی فلزی دارد اما با این تفاوت که در این درمان، براکت ها خود تنظیم شونده هستند و برای جابجایی و تنظیم آنها نیازی نیسته که هر دفعه به مطب دندانپزشکی مراجعه کرد. هزینه ارتودنسی دیمون حداقل 16 میلیون تومان است.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: