برای انجام خدمات زیبایی دندان به چه کسی باید مراجعه کنیم؟
نوشته شده توسط : رعنا

شاید آرزوی خیلی ها باشد که دندان سفید و مرتبی داشته باشند. در دنیای مدرن امروز، دندانپزشک زیبایی انواع روش های زیبایی دندان را برای افزایش زیبایی ظاهر، شکل، رنگ و اندازه دندان ها بکار می گیرند. دندانپزشکی زیبایی، می تواند تمام نگرانی های شما در مورد دندان های زرد، لب پَر شده، ترک خورده و یا در صورت فاصله داشتن دندان ها از یکدیگر و یا حتی اگر دندان های خود را از دست داده باشید، برطرف کند. حوزه ویژه ای که در دندانپزشکی که علم و هنر را با هم ترکیب می کند، درمان های دندانپزشکی زیبایی بر روی بهبود ظاهر دندان ها و لبخند و همچنین سلامت دهان تمرکز دارد. با پیشرفت تکنولوژی، کلینیک های دندانپزشکی مدرن خدمات دندانپزشکی زیبایی را ارائه می دهند به افراد کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به لبخند خود داشته باشند.

ایمپلنت دندان

کاشت دندان یک روش شناخته شده جهت جایگزینی دندان آسیب دیده و از بین رفته است و یا برای جایگزینی دندان کشیده شده استفاده می‌شود. در این روش ابتدا پایه‌هایی فلزی به کمک جراحی، درون استخوان فک جایگذاری شده.

این سازه ظاهری شبیه به یک پیچ دارد که با استخوان طبیعی فک بیمار پیوند می‌خورد. این ساختار پیچی درواقع باعث ایجاد پایه‌ای می‌شود که تاج دندان (قسمت فوقانی دندان مصنوعی) بر روی آن سوار می‌شود.

در این شیوه ایمپلنت دندان، یک ساختار تکی‌ گاهی (با عنوان دندان پشتیبان) استفاده می‌شود که بین دو قسمت دندان مصنوعی قرار دارد و سبب اتصال کامل قسمت تحتانی پیچ مانند دندان با قسمت فوقانی تاج مانند دندان می‌شود. ساختار تکیه‌گاه همچنین سبب اتصال تاج دندان  به پروتز‌های متحرک دندانی و یا پروتز‌های پل‌های دندانی (پروتز‌هایی که برای تعداد یک یا چند دندان از دست رفته ساخته شده‌اند) می‌شود.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان در واقع همان موادی است که برای پر کردن دندان های پوسیده استفاده می شود.  مواد تشکیل دهنده ی کامپوزیت دندان، ماده ماتریکس رزینی است که به صورت خمیری روی دندان قرار میگیرد و دندانپزشک ماده را روی دندان فرم می دهد. کامپوزیت ها بهترین روش برای درمان عیوب دندان در مدت زمان کوتاه، با هزینه ی کمتر و تاثیر زیاد و اصلاح عالی است.

دندانپزشکی شبانه روزی

به مرکز دندانپزشکی که در آن تعداد زیادی دندانپزشک (عمومی و متخصص) مشغول ارائه خدمات به مراجعان هستند کلینیک دندانپزشکی گفته می شود. در چنین مرکزی اتاق و سالن انتظار بزرگ، یونیت های دندانپزشکی متعدد، پرسنل آموزش دیده و دندانپزشکانی که هر کدام تخصصی دارند در کنار هم مشغول ارائه خدمات به مراجعان در طول روز یا به صورت شبانه روزی هستند. در یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی بزرگ تمام خدمات از درمان های عمومی گرفته تا درمان های تخصصی مانند درمان ریشه و عصب کشی دندان، ارتودنسی، ترمیمی و زیبایی، پروتز دندان و انواع جراحی ها انجام داده می شود.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: