ملاک های انتخاب رنگ لمینت دندان کدامند؟
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت دندان یکی از روش های رایج اصلاح طرح لبخند است که جنس آن سرامیک بوده و برای پوشاندن عیوب ظاهری دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام لمینت دندان یکی از کارهای مهمی که باید انجام داد، انتخاب رنگ لمینت دندان است که طیف گسترده  دارد و بر اساس معیارهایی باید رنگ مناسب برای هر فرد را انتخاب کرد.

انواع رنگ لمینت دندان

لمینت دندان چندین طیف رنگی دارد که باید برای انتخاب مناسب ترین رنگها با انواع آن ها و معیارهای انتخاب آن ها آشنا شوید که در زیر آن ها را توضیح می دهیم:

  • رنگ A1: این رنگ که به رنگ هالیوودی مشهور است، سفیدترین و روشن ترین رنگ لیمنت دندان است. معمولا افراد مشهور و بازیگران این رنگ را انتخاب می کنند تا لبخند آن ها جذابیت بیشتری داشته باشد.
  • رنگ A2: این رنگ یک رنگ کاملا طبیعی و استخوانی روشن است و معمولا برای افرادی مناسب است که از هیچ سفید کننده ای استفاده نکرده باشند.
  • رنگ B1: این رنگ روشن و سفید بوده و زیباترین رنگ لمینت است که جزو رنگ های هالیوودی به شمار می رود و کاملا طبیعی، دندان ها را سفید می کند.
  • رنگ B2: این رنگ نیز جزء رنگ های هالیوودی است و سفیدی آن کاملا طبیعی، روشن و زیبا است. رنگ B2 مقاومت زیادی نسبت به تغییر رنگ و ساییدگی دارد.

بیشتر بخوانید: ماندگاری لمینت دندان

ملاک انتخاب رنگ لمینت دندان

رنگ لمینت دندان را باید بر اساس معیارهای زیر انتخاب کرد:

رنگ دندان های اصلی

در هنگام انتخاب رنگ لمینت دندان، باید رنگ دندان های اصلی فرد را در نظر گرفت و رنگی را انتخاب کرد که با سایر دندانها هماهنگی داشته باشد. اگر این رنگ ها هماهنگی لازم را با یکدیگر نداشته باشند، لبخند و همینطور ظاهر دندان های فرد غیر طبیعی می شود.

رنگ پوست

افرادی که پوست تیره دارند باید رنگ های طبیعی را برای لمینت دندان خود انتخاب کنند تا چهره طبیعی و زیبایی دندان های خود را از دست ندهند. رنگ خیلی روشن و سفید، ظاهری غیر طبیعی به دندان ها و چهره فرد می دهد.

افرادی که پوست روشن دارند باید رنگ لمینت روشن و سفید انتخاب کنند تا رنگ لمینت با رنگ پوست همخوانی داشته باشد و ظاهر طبیعی آن ها حفظ شود.

سفیدی چشم

در هنگام انتخاب رنگ لمینت، باید سفیدی چشم فرد را نیز در نظر گرفت و نباید رنگ لمینت از سفیدی چشم فرد روشن تر باشد. با انتخاب لمینت های روشن، چهره و لبخند غیر طبیعی جلوه می کند.

منبع: bestdentists.ir





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: