با مراحل هوشمندسازی خانه و ساختمان بیش تر آشنا شوید.
نوشته شده توسط : رعنا

با توجه به اینکه مهندسی ساختمان یکی از مهم ترین بخش ها در زندگی امروز بشر می باشد که در سال های اخیر پیشرفت چشم گیری در دنیا داشته است، تصمیم گرفتیم به مبحث هوشمند سازی از دیدگاه مهندسی ساختمان بپردازیم.

در دنیا استفاده بهینه از انرژی در طراحی ها در حال توسعه می باشد که به همین دلیل معماران در طراحی معماری خود از آن بهره می برند و همین امر سبب شده تا استفاده از سیستم های هوشمند پا به عرصه ساختمان سازی نیز بگذارد.

سناریو مسافرت چیست و شامل چه مواردی است؟

هر وسیله ای در یک خانه هوشمند می تواند به تنهایی و به صورت خودکار فعالیت خود را انجام دهد و کاربر نیز هر زمان که خواست می تواند به صورت آنی در عملکرد آن تغییراتی ایجاد کند. این امکان نیز وجود دارد که وسایل با کمک یک سناریو به هم مرتبط شده و در حین بروز وضعیت مشخصی، فعال یا غیر فعال شوند.

سناریو در یک خانه هوشمند یک برنامه ریزی خودکار است که بسته به نیاز کاربران تعریف می شود. در یک سناریو ممکن است چندین وسیله هوشمند حضور داشته باشند و بر اساس دستوراتی که به آن ها داده می شود فعال می شوند.

برای یک خانه هوشمند می توان بینهایت سناریو تعریف کرد. مثلاً می توان سناریو خواب تعریف کرد که به عنوان مثال در این سناریو پرده ها کشیده شوند، چراغ های اضافی خاموش شوند، سیستم پخش صوتی آهنگ ملایم پخش کند و ..... یک سناریو بسیار محبوب و رایج نیز می تواند سناریو مسافرت باشد. این سناریو می تواند برای افرادی که برای مدت طولانی به مسافرت می روند و نگران خانه خود هستند مفید باشد.

سیستم مدیریت هوشمند اتاق سرور (BMS)چیست ؟

اتاق های سرور فضاهای بسته ای هستند که یک نقطه مرکزی را درسازمان ها برای مدیریت منابع سرور و شبکه فراهم می کنند. در طراحی این محیط ها باید اتصال و برق شبکه، کنترل و تهویه دمای اتاق، امنیت اتاق و رک ها ، حفاظت در برابر آتش و لرزه در نظر گرفته شود.

مراکز داده را می توان به عنوان ساختمانی متشکل از بسیاری از اتاق سرور یا اتاق رک تصور کرد. با این حال، در عمل، مراکز داده واقعی با اتاق های سرور در پهنای باند شبکه ای که باید در خود جای دهند، متفاوت هستند. در جایی که یک اتاق سرور معمولاً فقط منابع مورد نیاز یک سازمان را تأمین می کند، یک مرکز داده ممکن است چندین سازمان و هزاران یا میلیون ها کاربر را به طور همزمان پشتیبانی کند. بنابراین، آنها به طراحی ها و تجهیزات بسیار تخصصی نیاز دارند.

قبل از هر چیزی این بخش را بخوانید

قبل از اینکه به جزئیات چگونگی کاهش هزینه‌های مراکز داده هوشمند بپردازیم، اجازه دهید منظورمان از هوشمند سازی اتاق سرور و دیتاسنترها را بیان کنیم. به زبان ساده، هوشمندسازی به استفاده از فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشینی (ML) و اتوماسیون برای بهینه سازی عملیات مرکز داده اشاره دارد. با استفاده از این فناوری‌ها، مراکز داده می‌توانند کارآمدتر، چابک‌تر و انعطاف‌پذیرتر شوند.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: