انواع پرکننده های پوستی را بشناسید
نوشته شده توسط : رعنا

از انواع پرکننده های پوستی به منظور کاهش علائم پیری، به حداقل رساندن فرورفتگی ها مانند فیلر زیر چشم، حجم دهی مانند فیلر لب، اصلاح فرم بینی مانند فیلر بینی و از بین بردن جای زخم های پوستی و انواع آکنه ها استفاده می شود.

رایج ترین پرکننده های پوستی

برخی پرکننده های پوستی ایمن و مورد تائید FDA هستند که شامل اسید هیالورونیک، پلی متیل متاکریلات، پلی-ال-لاکتیک اسید، کلسیم هیدروکسی لاپاتیت یا چربی بدن خود فرد هستند. در ادامه مقاله به توضیح کوتاه هر یک از این موارد می پردازیم:

هیالورونیک اسید

اسید هیالورونیک یک جزء زبیعی از بافت پوست بدن است و رایج ترین پرکننده پوستی صورت است. تزریق اسید هیالورونیک می تواند خطوط و چین و چروک های ظریف را نرم کرده و پری را به پوست بازگرداند. ترجیح اکثر پزشکان برای تزریق فیلر لب، فیلر زیر چشم، فیلر خط خنده، فیلر بینی و …. استفاده از فیلرهای ساخته شده بر اساس اسید هیالورونیک است.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

این ماده برای درمان چین و چروک های عمیق تر پوست مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از هیدروکسی لاپاتیت کلسیم، پزشک متخصص می تواند خط فک را کانتور کرده و حجم داخل و اطراف گونه ها را بازگرداند. تزریق این ماده ممکن است تا سه سال برای پرکردن چین و چروک و تا یک سال در صورت استفاده برای کانتور دوام داشته باشند.

پلی متیل متاکریلات PMMA))

این پرکننده از میکروسفرهای معلق در ژل مبتنی بر کلاژن تشکیل شده است. این ژل حجمی فوری ایجاد می کند که پوست را بلند می کند تا چین و چروک ها و اسکارهای آکنه را نرم کند. میکروسفرها در جای خود باقی می مانند و پشتیبانی ساختاری برای ظاهری صاف تر پوست ایجاد می کنند.

پلی ال لاکتیک اسید

این درمان که در ابتدا برای درمان ضایعات شدید صورت در عفونت HIV ساخته شد، اکنون توسط FDA برای رفع پیری صورت تایید شده است.

چربی انسان

پزشک ممکن است چربی را از بدن خود فرد جمع آوری کرده و مجدداً آن را برای افزایش حجم صورت، پر کردن چین های عمیق و ایجاد خطوط کم عمق تزریق کند.

تزریق فیلر پوستی چگونه انجام می شود؟

در ابتدا پزشک متخصص پوست بیمار را تمیز کرده و در صورت نیاز، در ناحیه مورد نظر از کرم های بی حس کننده استفاده می کند. سپس پزشک با استفاده از یک سوزن بسیار نازک، مقادیر مشخصی از ماده پرکننده مورد نظر را به زیر پوست شما تزریق می کند و در نهایت ناحیه تزریق شده را جهت حرکت فیلر در جای مناسب خود کمی ماساژ می دهد.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: