فیلر بینی چیست و ماندگاری آن چقدر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که از جراحی بینی وحشت دارند و بینی آنها مشکل بزرگی ندارد، می توانند بدون نیاز به جراحی، بخیه و گذراندن دوره نقاهت، بینی خود را ترمیم کنند و به فرم دلخواه خود برسند. این درمان با تزریق فیلر به بینی فرد و با سرنگی بسیار ظریف انجام می شود.

از آنجا که این روش بدون نیاز به بیهوشی، خونریزی، بخیه و دوره نقاهت است طرفداران زیادی پیدا کرده است و بسیاری از افراد این روش را به عمل جراحی بینی ترجیح می دهند. اما خیلی از افراد این سوال برایشان پیش می آید که ماندگاری فیلر بینی دائمی است یا خیر؟ این درمان چقدر ماندگاری دارد؟

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی نوعی پرکننده پوستی است که اصولا با نوعی ماده طبیعی به نام هیالورونیک اسید ساخته می شود. دکتر زیبایی با تزریق این نوع پرکننده های پوستی به برآمدگی ها و فرورفتگی های بینی اقدام به اصلاح فرم بینی می کند. کل فرآیند تزریق فیلر بینی حدود 15 الی 45 دقیقه طول می کشد.

ماندگاری فیلر بینی

فیلر بینی درمانی موقتی بوده و حدود 12 الی 18 ماه طول می کشد که البته در صورت مراقبت صحیح و همچنین تزریقات مکرر می توان دوام آن را بیشتر یا حتی مادام العمر کرد.  ماندگاری فیلر بینی تحت تاثیر موارد مختلفی قرار می گیرد که عبارتند از:

برند فیلر

در صورت استفاده از بهترین مارک های فیلر بینی که مورد تایید سازمان FDA آمریکا قرار گفته اند احتمال بروز عوارض فیلر بینی به حداقل می رسد و از طرفی مدت زمان ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

واکنش بدن فرد

سرعت جذب هیالورونیک اسید در بدن هر فردی می تواند متفاوت از دیگری باشد که این موضوع ارتباط مستقیم با میزان ماندگاری فیلر بینی دارد.

تجربه و مهارت پزشک

به دلیل اینکه عمل تزریق ژل به بینی، یک عمل حساس و دقیق است نیاز به تجربه و مهارت پزشک دارد. در صورتی که پزشک تخصص بالایی در انجام این عمل داشته باشد، تزریق را در بهترین نقاط انجام می دهد و در این صورت میزان ماندگاری فیلر هم افزایش پیدا می کند.

رعایت یا عدم رعایت مراقبت های بعد از فیلر بینی

  • از جمله این نکات مراقبتی ارائه شده بعد از تزریق فیلر بینی عبارتند از:
  • پرهیز از انجام فعالیت های بدنی پرتحرک حداقل به مدت 48 ساعت
  • خودداری کردن از دستکاری کردن ناحیه حداقل به مدت 48 ساعت
  • تا یک هفته از مصرف نوشیدنی های الکل دار و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

 





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: