صفر تا صد هوشمندسازی خانه و ساختمان
نوشته شده توسط : رعنا

هوشمند سازی خانه و ساختمان با اهداف گوناگونی طرح ریزی و پیاده سازی می شود و این مورد در منازل بسته به سلیقه و نیاز صاحبخانه طراحی و به اجرا در می آید.

هوشمند سازی ساختمان به اهل خانه اجازه کنترل و مدیریت، وسایل الکترونیکی و سایر تجهیزات متصل شده به سیستم هوشمند را هم در خود ساختمان و هم بیرون از آن می دهد و این خصوصیت در زمان های که بیرون از خانه هستیم تاثیر آن را بیشتر خواهیم دید مثلاً اگر فراموش کرده باشیم وسیله برقی که در حال استفاده از آن بودیم را از برق بکشیم بدون این که مجبور باشیم به خانه برگشته و این کار را انجام دهیم خیلی راحت برق پریز متصل به آن وسیله را توسط گوشی هوشمند خود قطع می کنیم.

هدف از هوشمند سازی یک خانه براساس نیاز ساکنین و علایق آن ها تعریف می شود.

ممکن است اجرای پروژه هوشمند سازی خانه و ساختمان تنها در جهت لوکس سازی و ایجاد فضای زیبا و شیک باشد تا خانه متمایز از دیگر منازل گردد.

یا ممکن است هدف از هوشمند سازی، تبدیل آن به خانه ای با مصرف اقتصادی و بهینه باشد، تا موجب کاهش مصرف منابع انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های جاری ساختمان شود.

یا ممکن است هدف از آن ساختن خانه ای پیشرفته و مدرن و کاملاً امروزی، با امنیتی بالا باشد تا ساکنین خانه احساس آرامش و راحتی بیشتر کنند.

همه موارد گفته شده در بالا در جهت کارای بهتر، بهینه سازی، امنیت و ایجاد فضای باب میل ساکنین بوده، که در حقیقت تعریفی از هوشمند ساری ساختمان است و ناگفته پیداست که در هر ساختمانی می توان یکی یا همه موارد گفته شده را طی فرایند هوشمند سازی طراحی کرده و به اجرا در آورد.

هوشمند سازی خانه ( Smart Home )

امروزه شاهد جایگزینی تلفن های هوشمند به جای صدها وسیله مثل دوربین ساعت و غیره هستیم و ما نیز به همان شکل می‌توانیم بسیاری از مسئولیت های خودمان در منازل را برعهده کنترل گرهای هوشمند سازی قرار دهیم. از جمله می توان به مواردی چون آبیاری باغچه ها ، تعیین میزان دما ، شدت نور مناسب در منزل ، مدیریت مصرف انرژی ، امنیت کافی بدون صرف هزینه اضافی و غیره اشاره نمود. با انتقال مسئولیت های خودمان در مناظره به کنترل گر های هوشمندسازی زمان فراغت ما نیز افزایش می یابد.

خانه هوشمند و کاربرد های آن

کلید و پریز : با هوشمند سازی به راحتی می توانید تمامی پریز ها و کلید های روشنایی را کنترل نمایید

کنترل گر پرده ها : این کنترل گر می تواند به طور خودکار پرده را مطابق میل شما باز یا بسته کنند به عنوان مثال با توجه به برنامه اختصاص داده شده پرده ها به صورت خودکار صبح در زمان معین باز شده و در هنگام غروب بسته می شوند علاوه بر این کنترل گر ها توانند سیستم استفاده بهینه از انرژی خورشیدی را نیز مدیریت کرده تا در زمستان خانه گرم شده و در تابستان مانع از بیش از حد گرم شدن خانه شود

سیستم گرمایش : کنترلر دما ای هوشمند سازی کاربر را قادر به کنترل دما در تمام خانه می سازد در زمان عدم حضور افراد در منزل این کنترلر دما را پایین می آورد پیش از بازگشت افراد دما را در سطح مطبوعی تنظیم می‌کند

سیستم نظارتی : فعال نمودن این بخش در سیستم اصلی شما را به عنوان مثال از اتمام کار ماشین لباسشویی یا روشن ماندن اتفاقی اتوبوس مطلع می کند با استفاده از سیستم نظارتی هوشمند سازی شما به راحتی بر روی تمامی وسایل خود مدیریت خواهید کرد.

هزینه هوشمندسازی خانه

خانه های هوشمند برای فراهم نمودن آسایش و امنیت بیشتر طراحی شد تا زندگی را برای افراد راحت تر کند. از طرفی هم افرادی که خواهان زندگی راحت تر بودند به هوشمند سازی خانه و ساختمان علاقۀ شدید پیدا کردند. شاید تنها مانعی که باعث شده افراد علاقه مند به خانه های هوشمند به آرزوی خود نرسند، بالا بودن هزینه هوشمند سازی خانه باشد. اگر علاقه مند هستید که یک خانه هوشمند داشته باشید اما بالا بودن قیمت خانه هوشمند این اجازه را به شما نمیدهد، دیگر لازم نیست نگران قیمت هوشمندسازی ساختمان ها باشید چون با گذشت زمان، عرضه کنندگان بیشتری به سبد محصولات Control4 اضافه شده اند که در کمتر کردن قیمت تمام شده یک پروژه خانه هوشمند Control4 قدم بزرگی برداشتند.

کشاورزی هوشمند

کشاورزی هوشمند مجموعه‌ای از ابزارها، روش‌ها و فرایندهای جدید هستند که باعث افزایش بهره وری و سهولت نظارت بر شرایط زمین‌های زراعی، باغ ها و گلخانه ها می گردند. برخی از این فناوریها نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، ربات‌ها و درن ها از جمله فناوری‌هایی هستند که آینده کشاورزی را متحول خواهند نمود.

اینترنت اشیا از مهمترین فناوری هایی است که کاربردهای متععد ومتنوع آن در حوزه هوشمندسازی صنایع مختلف روز به روز در حال گسترش است. اینترنت اشیا، شبکه ای از اشیا، سرویس‌ها و سنسورهای متصل ایجاد نموده که با یکدیگر در ارتباط هستند و داده های آن جمع آوری شده از آن ها در بستر کلود ذخیره و پردازش شده و نتایج و سناریوهای مختلف بر اساس نوع کاربرد آن در صنایع اجرا می شود. کنترل تمامی فرایند از طریف گوشی هوشمند یکی از کاربردهای شناخته شده اینترنت اشیا است.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: